ایران قبل از جنگ،پهپاد به روسیه داد/اگر تایید شود در جنگ استفاده شده بی تفاوت نخواهیم ماند

وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری میزان – «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه در حاشیه نشست بین المللی گروه دوستان مدافع منشور ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت: در مورد موضوع پهپادها، غربی‌ها گفتند که جمهوری اسلامی ایران پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است؛ بخش پهپاد درست است؛ ما ماه‌ها قبل از آغاز جنگ تعداد معدودی پهپاد در اختیار روسیه قرار دادیم.

وی افزود: ما با طرف اوکراینی توافق کردیم که هرگونه سندی مبنی بر استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ علیه این کشور دارد، به ما ارائه کند؛ هیئت سیاسی و دفاعی ما به یک کشور اروپایی رفت اما هیئت اوکراینی در دقیقه ۹۰ در آن نشست شرکت نکرد.

«امیرعبداللهیان» همچنین گفت: آمریکا و بخشی از کشورهای اروپایی به ویژه آلمان از اوکراین خواستند که در این نشست شرکت نکند و گفتند ما قصد اعمال تحریم علیه ایران را داریم؛ این در حالیست که ما با وزیر خارجه اوکراین توافق کردیم که اگر سندی وجود دارد، در اختیار ما قرار دهد و قرار است اگر طرف اوکراینی پایبند بماند، در روزهای آینده این موضوع را بررسی کنیم.

وی تاکید کرد: موضع ما در جنگ اوکراین، توقف جنگ است.

وزیر امور خارجه افزود: اگر تایید شود از این پهپادها در جنگ اوکراین استفاده شده، بی تفاوت نخواهیم ماند.

«امیرعبداللهیان» با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۳ سال گذشته، اظهار کرد: آن‌ها در ۴۰ روز اخیر به‌دنبال اجرای «پلن بی» در ایران بودند؛ اما با بصیرت ملت و هدایت مقام معظم رهبری در رسیدن به این هدف شکست خوردند.

وی افزود: آقای بایدن پاسخ خود را از سخنان آیت‌الله رئیسی در روز گذشته دریافت کرد؛ مقام‌های آمریکایی بلافاصله بعد از اظهارات نسنجیده رئیس‌جمهور آمریکا، آن را اصلاح و از مجاری دیپلماتیک به ما اعلام کردند که آمریکا چنین موضعی ندارد.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: هدف اصلی نشست بین المللی گروه دوستان مدافع منشور ملل متحد که امروز با حضور معاونان برگزار می‌شود، مقابله با یکجانبه گرایی و تحریم‌هاست.

«امیرعبداللهیان» همچنین گفت: ما به مذاکره برای فعال سازی توافق هسته ای متعهد هستیم و واشنگتن باید حسن نیت خود را ثابت کند.

۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 34927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha