به حسن یزدانی دو میلیارد هم بدهند کم است / خرج سنگین پسرم را از لیگ جمع کردم

ملی پوش سابق کشتی ایران می‌گوید: به حسن یزدانی ۲ میلیارد هم بدهند کم است، چرا که من می‌دانم حسن یزدانی چه سختی‌هایی را تحمل کرده و چه استخوان‌هایی را خورد کرده تا حسن یزدانی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، فردین معصومی در خصوص برخی اخبار و هجمه‌ها درباره قرارداد حسن یزدانی در لیگ برتر کشتی اظهار داشت: به حسن یزدانی ۲ میلیارد هم بدهند کم است، چرا که من می‌دانم حسن یزدانی چه سختی‌هایی را تحمل کرده و چه استخوان‌هایی را خورد کرده است تا حسن یزدانی شود. به نظر من ۸۰۰ میلیون یا یک میلیارد پولی نیست که امروز کامران قاسم پور و یا حسن یزدانی در لیگ می‌گیرند. المپیک که می‌شود همه دنبال کشتی هستند تا بتواند مدال کسب کند، اما به قراردادهای لیگ که می‌رسد همه چیز عوض می‌شود.

وی افزود: ظاهرا بعضی‌ها قرارداد فوتبالیست‌ها را فراموش کرده اند، من نمی‌گویم کسی که در فوتبال حرفه ای کار می‌کند نباید حق خود را بگیرد. فوتبال و والیبال رشته‌های هستند که دستمزدهای میلیاردی دارند، اما کشتی که ورزش ما ایرانی‌ها است. آیا ۸۰۰ میلیون برای یک قهرمان المپیک و جهان زیاد است؟ به نظرم این نگاه‌ها کارشناسی نیست و فقط عده ای با خصومت‌های شخصی که دارند اینگونه تسویه حساب می‌کنند.

معصومی در ادامه عنوان کرد: کسانی که به دستمزد حسن یزدانی اعتراض دارند می‌دانند یک جفت کفش کشتی چند است؟ می‌دانند هزینه‌های رفت و آمد و خورد و خوراک ورزشکاران چقدر شده است؟ حسن یزدانی پهلوان این مملکت است و وقتی مردم به خانه او مراجعه می‌کنند نمی‌تواند با دست خالی از آن‌ها پذیرایی کند. این عزیزان پهلوان هستند و منش پهلوانی دارند. مردم کشتی گیران را دوست دارند و با توجه منش پهلوانی به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

وی تأکید کرد: حسن یزدانی، کامران قاسمپور، رحمان عموزاد و امیرحسین زارع کشتی گیران المپیکی و جهانی هستند و به نظر من باید قرارداد آن‌ها ۸ میلیارد تومان باشد نه یک میلیارد که تازه به آن هم اعتراض وجود دارد. امروز پسر من که برای اردوهای تیم ملی به تهران می‌آید هر پروازی که برای او می‌گیرم حدود یک میلیون و خورده ای پرداخت می‌کنم. من فردین معصومی از کجا آورده‌ام؟ از همین لیگ برتر کشتی. ۱۰ سال در لیگ برتر فعالیت کردم تا توانستم پولی جمع کنم و آینده خود و خانواده ام را بسازم. اگر لیگ نبود من هم امروز باید کاسه گدایی به دست می‌گرفتم.

پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان در پاسخ به این سوال که اینگونه هجمه‌ها در لیگ برتر تأثیر می‌گذارد یا خیر؟ گفت: ببینید یا باید فدراسیون کشتی، کشتی گیران را از نظر مالی تأمین کند یا باید از طریق لیگ درآمد خود را داشته باشند. قطعا این موضوع برای فدراسیون امکان پذیر نیست. به دلیل اینکه هزینه‌های اعزام، خود سنگین است فدراسیون نمی‌تواند بعد از کسب مدال توسط کشتی گیران پاداش‌های بزرگ بدهد. کشتی گیران در طول یک سال ۶ ماه در اردوهای تیم ملی هستند، خوب یک کشتی گیر چگونه باید آینده خود را بسازد.

وی در ادامه افزود: بعضی از کشتی گیران نان آور خانه و خرج خانه به دوش می‌کشند و زن و فرزند دارند و یا بعضی از کشتی گیران کمک حال پدران و مادران خود هستند. به هر حال کشتی رشته اول مملکت ما است و باید لیگ آن در شان کشورمان باشد و در بالاترین سطح دیده شود. اگر هزینه ای که در فوتبال می‌شود یک سوم آن در کشتی خرج شود می‌دانید در کشتی چه اتفاق‌هایی می‌افتد؟ من خودم عاشق فوتبال هستم و دوستان بسیار زیادی هم در این رشته ورزشی چه مربی و چه فوتبالیست دارم. من منکر فوتبالیست‌ها نیستم که دستمزد نگیرند. من حرفم این است که کشتی گیران هم باید به حق خود برسند تا بتوانند در آینده زندگی خوبی داشته باشند.

معصومی خاطر نشان کرد: شما ببینید حسن یزدانی در المپیک در فینال شکست می‌خورد، می‌آید و از مردم خود عذرخواهی می‌کند که با هیچ پولی نمی‌شود آن را عوض کرد یا رضا اطری که مقابل تلویزیون گریه می‌کند برای اینکه نتوانسته موفق شود و یا امیرحسین زارع که بعد از چند سال طلای سنگین وزن را به دست بیاورد. به نظر شما این افراد باید چقدر بگیرند و کشتی بگیرند؟ مردم برای دیدن کشتی کامران و حسن سر و دست می‌شکنند. این انتقادها و حرف‌ها منصفانه نیست و این حرف‌ها را قبول ندارم. حسن یزدانی و کامران قاسم پور برند کشتی ایران هستند و باید ارزششان حفظ شود.

۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴
کد خبر: 33884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha