عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه کدام نماد است؟

دوشنبه ۱۴ شهریور و ۱۵ شهریور شاهد دو عرضه اولیه گلدیرا و درازی در بازارسرمایه بودیم. حال باید دید با توجه به شرایط بازار احتمال برگزاری عرضه‌ای دیگر در بازار وجود دارد یا نه؟ باتوجه اطلاعیه منتشر شده در تارنمای کدال احتمال عرضه اولیه یک نماد معدنی در بازار سرمایه وجود دارد. به جزییات این نماد در این مطلب می‌پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نبض بورس، دوشنبه ۱۴ شهریور و ۱۵ شهریور شاهد دو عرضه اولیه گلدیرا و درازی در بازارسرمایه بودیم.

حال باید دید با توجه به شرایط بازار احتمال برگزاری عرضه‌ای دیگر در بازار وجود دارد یا نه؟

با توجه به اعلام آمادگی شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با نماد وکغدیر برای عرضه سهام در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران و ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی عرضه اولیه و همچنین انتشار اطلاعات مالی و گزارش ارزشگذاری شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در تارنمای کدال این نماد به عرضه اولیه در روزهای آینده نزدیک‌تر شده است.

طبق اطلاعیه نماد وکغدیر در سامانه کدال جزئیات ارزشگذاری سهام شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر منتشر شد. ارزش حقوق صاحبان سهام این شرکت در ۷ شهریور ماه ۶۲ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان بوده و تعداد سهام‌های این شرکت قبل از افزایش سرمایه ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیون سهم است. طبق ارزشگذاری انجام شده و حقوق صاحبان سهام به دست آمده ارزش هر سهم وکغدیر قبل از افزایش سرمایه ۳۳ هزار و ۸۵۲ ریال برآورد شده است. انتشار جزئیات ارزشگذاری وکغدیر، این هلدینگ سرمایه گذاری را یک قدم دیگر به عرضه اولیه سهام نزدیک‌تر کرده است.

عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه کدام نماد است؟

درج نماد وکغدیر

با توجه به موافقت هیئت‌پذیرش بورس اوراق بهادار در جلسه مورخ ۰۸ /۱۱ /۱۳۹۹ با پذیرش سهام هلدینگ بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین شده در مصوبه مزبور از سوی آن شرکت، شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر از تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ به عنوان پانصد و نود و هفتمین شرکت پذیرفته شده در بخش «شرکتهای چند رشته‌ای صنعتی»، گروه و طبقه «شرکتهای صنعتی چند رشته‌ای»، با کد «۳۹۹۹» و نماد «وکغدیر» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

تاریخچه شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر

شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر به عنوان یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری غدیر در حوزه تخصصی صنعت و معدن در سال ۱۳۹۰ با شماره ثبت ۴۰۸۱۹۲ تاسیس گردیده است. سرمایه گذاری در حوزه صنایع و معادن محور اصلی فعالیت این شرکت است که در این فرآیند، هلدینگ نقش سرمایه گذار و مدیریت کلان پروژه‌ها را برعهده داشته و امور اجرایی آن از طریق شرکت‌های گروه یا خارج از آن انجام میگیرد.

تنوع سبد سرمایه گذاری ها، سودآوری عملیاتی و مدیریت بهینه دارایی‌ها در حوزه‌های پیشروی صنعت و معدن و ورود به خطوط کسب و کار نوین با بهره گیری از نقاط قوت از جمله شایستگی‌های کلیدی این شرکت است.

چند درصد وکغدیر عرضه می شود؟

سال گذشته ابوتراب فاضل مدیر عامل هلدینگ بین المللی توسعه و معادن غدیر در خصوص پروژه‌ها و آخرین وضعیت شرکت گفته بود: عرضه شرکت، عدد بزرگی خواهد بود و اگر ۱۰ درصد آن را هم بخواهیم عرضه کنیم، ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی از بازار جذب می‌کند. در نتیجه زمانی عرضه خواهیم داشت که توان بازار برای جذب این پول وجود داشته باشد.

تقریبا ۹۸ درصد پرتفوی شرکت فولادی است از ۳۵۰ میلیارد تومان ۹۹ به ۱۸۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده‌ایم و ۶۲۰۰ میلیارد تومان هم در سال ۱۴۰۱ هدف گذاری کرده‌ایم که حتما بیشتر هم می‌شود.

عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه کدام نماد است؟

عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه کدام نماد است؟

انتهای پیام./

۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 32831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha