جزئیات جدید از عرضه تپسی در بازار سهام/ مرحله دوم عرضه به‌زودی

مرحله دوم عرضه سهام تپسی از دوشنبه هفته آینده انجام خواهد شد. سرانجام موعد معاملات تپسی هم رسید ، این استارتاپ با ورود خود یک صنعت جدید به بازار سهام اضافه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس‌نیوز؛ در فاز اول عرضه ۵درصد از سهام تپسی با قیمت ۹۳۹ تومان و ارزش بازار یک هزار و ۹۹میلیارد تومان به صندوق‌ها تخصیص پیدا کرد. این شرکت سپس برای افزایش سرمایه ۱۱۰درصدی متوقف شد و پس از انجام افزایش سرمایه توسط صندوق‌ها و سهامداران حرفه‌ای که از طریق کارگزاری‌ها احراز هویت شده‌اند قابلیت معامله پیدا می‌کند.

مبلغ عایدی از عرضه اولیه سهام تپسی

میترا عظیمی، مدیرمالی شرکت تپسی عنوان کرد: شرکت تپسی در ۶ ماهه ابتدای سال درآمدی تقریبا برابر با سال قبل را محقق کرده است که نمایانگر مسیر صعودی این شرکت است. همچنین تپسی توانسته است تمام تعهدات خود را عملی کند. شرکت تپسی از خردادماه وارد بازار سهام شد و در این مدت توسعه جغرافیایی صورت داده چراکه سال قبل تنها ۱۴ شهر سرویس‌دهی تپسی را داشته‌اند، اما حالا این میزان به دو برابر افزایش یافته است.

عظیمی درباره مبلغ عایدی از عرضه اولیه سهام شرکت چنین گفت: مبلغ حاصل از عرضه اولیه به‌صورت کامل توسط سهامداران وارد شرکت شد که صرف توسعه تپسی شده است. از طرفی طرح‌های توسعه‌ای منجر به درآمد خوب شرکت تپسی در نیمه اول سال شده است، یکی از دلایل عرضه اولیه و ورود به بازار سهام نیز همین تامین مالی برای توسعه بوده است. همچنین گسترش جغرافیایی و عمق بخشی به بازار از برنامه‌ها و طرح‌های شرکت است.

وی افزود: این اقدامات و طرح‌ها منجر به درآمد ۶۸۰میلیارد تومانی می‌شود، با برنامه‌ریزی‌های فعلی تا به حال ۱۰۲درصد از بودجه عملیاتی محقق شده است. بنابراین درآمد پیش‌بنی شده، دست‌یافتنی به‌نظر می‌رسد.

تپسی در چند مرحله عرضه شد؟

مدیرمالی شرکت تپسی درباره نحوه بورسی شدن تپسی تشریح کرد: عرضه اولیه شرکت دو مرحله‌ای بود. در مرحله اول ۵درصد سهام برای صندوق‌ها و کشف قیمت عرضه شد و مرحله دوم از طریق افزایش سرمایه به روش سلب حق تقدم صورت می‌گیرد که دوشنبه هفته بعد انجام می‌شود. باید گفت منابع حاصل از مرحله دوم عرضه صرف افزایش سرمایه می‌شود. نتایج مجمع برای افزایش سرمایه در سایت کدال ارائه شده و میزان آن ۱۱۰درصد است. سرمایه شرکت پس از این اقدامات از ۱۱۷میلیارد تومان به ۲۴۶میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

میترا عظیمی گفت: نماد تپسی شنبه باز و روز دوشنبه پذیره‌نویسی آن در فرابورس انجام می‌شود. این مرحله نیز در ادامه عرضه اولیه سهام شرکت تپسی است. عرضه اولیه تپسی دو مرحله دارد. ابتدا کشف قیمت و بعد از آن افزایش سرمایه است. در این مرحله از عرضه اولیه تپسی به علاوه صندوق‌ها، سهامداران حرفه‌ای نیز می‌توانند در این پذیره‌نویسی شرکت کنند.

۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 33975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha