شهریه مدارس غیردولتی در سال ۱۴۰۱ اعلام شد؛ ۴ تا ۳۵ میلیون

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از تصویب شهریه مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: حداقل شهریه ثابت ۴ میلیون و حداکثر ۳۵ میلیون تومان تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس؛احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ،و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش از اعلام شهریه مدارس غیردولتی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر شهریه ثابت مدارس غیردولتی در حال بارگذاری روی سامانه مدارس است و مسؤولان مدارس غیردولتی موظف هستند که میزان شهریه را در معرض دید خانواده‌ها در مدرسه قرار دهند.

وی با بیان اینکه شهریه ثابت مدارس غیردولتی حداقل ۴ میلیون تومان و حداکثر ۳۵ میلیون تومان است، گفت: شهریه ثابت بر اساس برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس و ساختار فضا و تجهیزات و نیروی انسانی مشخص می‌شود. در مدارس غیردولتی سه هزینه وجود دارد که شامل شهریه ثابت، شهریه فوق برنامه و هزینه‌های متفرقه مثل لباس فرم، غذا و ایاب و ذهاب است که ما شهریه ثابت را اعلام کردیم اما شهریه فوق برنامه و متفرقه جداست. شهریه فوق برنامه تا ۳۸ درصد شهریه ثابت می‌تواند تعیین شود که باید حتما به تصویب شورای نظارت منطقه و استان برسد و همچنین اخذ آن بعد از شروع سال تحصیلی است؛ هزینه‌های متفرقه نیز با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان مدرسه تعیین می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهریه مدارس روی سایت مشارکت‌ها نیز قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: تیم‌های نظارتی در اداره‌کل آموزش و پرورش استان‌ها، اداره مشارکت‌های مردمی، اداره ارزیابی عملکرد استان‌ها، اداره‌کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی بر شهریه مدارس غیردولتی نظارت دارند.

۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 29657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha