عبور بیت‌کوین از مرز ۴۷ هزار دلاری/بیش از ۴۰۰ میلیون دلار پول از دست رفت!

قیمت هر واحد از بیت‌کوین (BTC) برای دومین بار در سال جاری به‌بیش از ۴۷ هزار دلار رسید. این جهش قیمتی که با نوسان بالایی همراه بود موجب شد تا بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از سفارش‌های ۲۴ ساعت گذشته لیکوئید شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، بیت‌کوین برای هفتمین روز متوالی در یک روند صعودی قرار گرفته است، درحال نگارش این خبر قیمت هرواحد از این دارایی برتر بازار معادل با ۴۶,۹۴۸ دلار است، اما در ساعات اولیه امروز هر BTC در صرافی بایننس تا مرز ۴۷۶۵۰ دلاری هم مبادله می‌شد.

آخرین باری که بیت‌کوین در این سطح قیمتی بود روز دوم ژانویه‌ی امسال بود که پس از آن بازار خرسی بر آن حاکم گشت. BTC در یک بازه‌ی هفت روزه با افزایش قیمتی ۱۳.۵ درصدی مواجه بوده است.
نکته‌ی قابل‌توجه آن است که این حجم از نوسان و تلاطم قیمتی به لیکوئید شدن بیش از ۴۱۰ میلیون دلار از سفارش‌هایی منجر شد که طی ۲۴ ساعت گذشته در صرافی‌های متعدد ثبت شده بود.

براساس داده‌های سایت Coinglass بزرگترین سفارشی که لیکوئید شده است در صرافی Bitmex ثبت شده بود، این سفارش از نوع قراردادهای دائمی و به‌ارزش نقدی ۱۰ میلیون دلار بوده است. انتظار می‌رود که ۸۰ درصد از سفارش‌های موجود از نوع short یا فروش با قیمت کمتر بوده‌ باشند.

۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 26642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha