عروس دورنگ حلیمه‌ جان را باید دید + تصاویر

سفر به طبیعت و حضور در اعماق جنگل‌ها برای هر انسانی جذاب و هیجان انگیز است. حال اگر شما هم جزو کسانی هستید که شب مانی در جنگل و کنار دریاچه حالتان را خوب می‌کند این نقطه از زمین مخصوص شماست. حلیمه‌جان یکی از روستاهای توابع بخش رحمت‌آباد و بلوکات شهرستان رودبار در استان گیلان است که طبیعتی بکر و زیبا دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرآنلاین؛دریاچه عروس این روستا یکی از مناطقی است که هر طبیعت گردی را به وجد می‌آرود. پس اگر می‌خواهید لحظاتی از سکوت آرامش بخش و بی‌نظیر دریاچه لذت ببرید تا انتهای این گزارش با ما همراه باشید زیرا در صورت سفر به این بهشت کوچک هرگز پشیمان نخواهید شد.

از توتکابن تا حلیمه جان راهی نیست اما با طی همین ۱۲ کیلومتر فاصله به راحتی می‌توانید تغییر رنگ و بوی سرزمین را احساس کنید. انگار وارد دنیای دیگری شده‌اید. دریاچه‌ای که علاوه بر زیبایی سرشار از آرامش و طراوات انبوه درختان سرسبز است گویی در قطعه‌ای از بهشت زندگی می‌کنید وقتی با صدای دلنواز پرندگان از خواب بیدار می‌شوید و نسیم خنک صبحگاهی صورت‌تان را نوازش می‌دهد. جنگلی آرام و سرسبز با آسمانی صاف و آبی محل مناسبی‌ست که شما را چند روزی از هیاهو و شلوغی زندگی شهری و ماشینی دور کند.

عروس دورنگ حلیمه‌ جان را باید دید

در سال‌های اخیر این عروس محلی چنان شهرتی یافته که پا را از مرزهای استان گیلان و مازندران فراتر گذاشته و از سراسر کشور گردشگران و توریست‌های بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت راهی این منطقه می‌شوند.

روستای حلیمه جان پس از رستم آباد و امام زاده‌ هاشم است و دریاچه عروس یا همان دریاچه حلیمه جان در ۳۰ کیلومتری رودبار و ۱۲ کیلومتری توتکابن واقع شده است.

اگر بخواهید از تهران عازم این سرزمین بهشتی شوید باید آزادراه قزوین-رشت را انتخاب کنید. فاصله تهران تا روستای حلیمه جان حدود ۲۸۶ کیلومرت است. پس از عبور از منجیل و رودبار و پس از طی مسافتی حدود ۵ کیلومتر از رودبار تابلوی خیر مقدم و خوش آمدگویی به گردشگردان به روستای حلیمه جان را مشاهده خواهید کرد. پس از ورود به روستا باید مسافتی حدود دو کیلومتر را پیاده روی کنید تا به روستای حلیمه جان برسید در ادامه همین مسیر تابلوی دست نویسی ادامه راه را به شما نشان می‌دهد و پس از دقایقی جلوه زیبای دریاچه عروس پیش چشمان شما نمایان خواهد شد.

روستای حلیمه جان با داشتن شالیزارهای برنج، معماری و بافت سنتی، جنگل‌های انبوه و جریان رود سپیدرود اکوسیستم و طبیعت بی‌نظیری ایجاد کرده است و دریاچه عروس نیز زیبایی‌های این نقطه از زمین را صدچندان کرده است.

عروس دورنگ حلیمه‌ جان را باید دید

چرا این دریاچه عروس شد؟

این دریاچه را از قدیم دریاچه عروس می‌نامیدند البته تنها علت نام‌گذاری عروس بر این دریاچه زیبایی منحصر به فرد آن نیست بلکه بخاطر پوشش گیاهی آن است زیرا نوعی از جلبک‌های بومی سطح دریاچه را پوشانده که در طول روز تغییر رنگ می‌دهند به‌طوری‌که در زمان صافی هوا جلبک‌ها سطح دریاچه را می‌پوشانند و پیش از ظهر سطح آب دریاچه با رنگ جنگل یکی شده و سراسر دریاچه را رنگ سبز فرا می‌گیرد اما با اندکی وزش باد روی دریاچه پوشش جلبکی کنار رفته و آبی آسمان در آب منعکس می‌شود و به قول مردمان بومی این منطقه همانند آن است که عروسی تور خود را کنار زده و زیباییش را به رخ دیگران می‌کشد.

جالب است بدانید بارش‌های فصلی منجر به ایجاد دریاچه عروس در دل جنگل شده‌اند وگرنه هیچ رودی به این دریاچه نمی‌ریزد و خبری از چشمه جوشان در این محدوده نیست. برای سفر به روستای حلیمه جان می‌توانید قلاب ماهیگیری همراه خود بیاورید تا اگر قصد ماهیگیری دارید به سپیدرود سری بزنید و ماهی صید کنید زیرا این دریاچه ماهی ندارد و تنها لاک پشت‌ها در آن زندگی می‌کنند.

عروس دورنگ حلیمه‌ جان را باید دید

بهترین وقت سفر به دریاچه عروس چه فصلی است؟

اگر سفر به دریاچه عروس را برای بهره‌گیری از فضای آرامش‌بخش و سکوت و تجدید روحیه در نظر دارید پیشنهاد می‌کنیم این سفر را به روزهای آخر هفته و تعطیل موکول نکنید زیرا حضور  انبوهی از گردشگران و طبیعت گردان نقشه‌های شما را نقش بر آب می‌کند.

بهترین زمان سفر و اقامت در روستای حلیمه جان و بازدید از دریاچه عروس فصل بهار به ویژه ماه‌های فروردین و اردیبهشت و تابستان است البته تا اواخر تابستان هم می‌توانید از این بهشت کوچک دیدن کنید زیرا هوای مطبوع و خنکی دارد. هوای دریاچه عروس در فصل تابستان بسیار شرجی است و بنابراین اگر طاقت تحمل رطوبت و دمای شرجی را ندارید حتما این مساله را مد نظر قرار دهید.

هرچند در پاییز به ویژه ماه‌های مهر و آبان هم چشم انداز این منطقه بی‌نظیر است و پاییز هزار رنگ در اطراف دریاچه دیدنی است اما پیشنهاد ما به شما سفر در نیمه اول سال است زیرا پاییز به دلیل بروز بارش های فصلی گیلان مسیر هموار و مناسبی برای تردد نخواهید داشت .

عروس دورنگ حلیمه‌ جان را باید دید

شب کجا بمانیم؟

یادتان باشد قبل از رفتن به این سفر مسیر را از روی نقشه ببنید یا نقشه آنلاین گوگل را در تلفن همراه خود نصب کنید تا از مسیر اصلی منحرف نشوید. ورود به محدوده این طبیعت زیبا و جاذبه طبیعی بکر نیاز به پرداخت ورودی یا خرید بلیط ندارد و در صورتی که پیش از این مسیریابی کرده و نسبت به موقعیت خود آگاهی داشته باشید می‌توانید با خودرو شخصی به کنار دریاچه بروید و همان‌جا اتراق کنید.

در سال‌های اخیر دریاچه عروس یا همان حلیمه جان میزبان طبیعت گردان و گردشگران بسیاری بوده است و دوستداران واقعی طبیعت این منطقه را به عنوان مقصد آرامش خود انتخاب می‌کنند و برای شب مانی در اطراف دریاچه کمپ می‌زنند که البته گاهی باید هزینه‌ای برای چادر زدن بپردازند. در این منطقه علاوه بر مجتمع گردشگری و توریستی برخی از مردم نیز خانه‌های بومگردی و کلبه‌های چوبی خود را به مسافران اجاره می‌دهند که امکان رزرو آنلاین آن در سایت‌های م

۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
کد خبر: 26509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha