جاذبه‌های گردشگری غرب ایران را بشناسید + تصاویر

طبیعت غرب ایران در استان‌های آذربایجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری زبانزد است تا جاییکه لرستان را به عنوان "استان آبشارهای ایران" می‌شناسند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تعداد جاهای دیدنی بخش غربی ایران به حدی زیاد است که نمی‌توان همه آن‌ها را در این محتوای کوتاه معرفی کرد. 

جاهای تفریحی غرب ایران

اگر بخواهیم لیست کاملی از جاهای تفریحی غرب ایران ارائه کنیم، بهترین راه این است که به صورت یک دسته‌بندی استانی این کار را انجام دهیم.

برای مثال معروف‌ترین جاهای دیدنی اردبیل شامل دریاچه سوها، دریاچه شورابیل، دریاچه نئور، جنگل فندقلو، آرامگاه شاه اسماعیل، بازار بزرگ اردبیل، خانه وکیل الرعایا و خانه ارشادی هستند. مسجد کبود، مقبره الشعرا، گنبد کبود، آبشار آسیاب خرابه، جنگل ارسباران، کلسیای چوپان، روستای کندوان و قلعه بابک و ... از جاهای دیدنی آذربایجان شرقی محسوب می‌شوند.

تمام این موارد فقط در دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارند. حال تصور کنید بخواهیم لیست کاملی از مناطق تفریحی غرب کشور مربوط به هر شش استان، همراه با یک توضیح کوتاه چند خطی بنویسیم. در این صورت باید یک کتاب بنویسیم.

آبشار بیشه لرستان

آبشار بیشه لرستان

در دامنه رشته کوه‌های زاگرس آبشار بسیار زیبایی جاری است. آبشاری با ارتفاع ۴۸ متر که بعد فرود آمدن از این ارتفاع و جاری شدن در یک مسیر ۱۰ متری راه خود را به سمت رودخانه سزار باز می‌کند. حوضچه پایین دست آبشار مانند یک استخر بسیار بزرگ ولی کم عمق است و در ماه‌های گرم سال جایی برای آب‌بازی گردشگران فراهم می‌کند. از فضای سرسبز آبشار هم می‌توانید برای پیک‌نیک و گردش استفاده کنید.

جنگل ارسباران آذربایجان شرقی

جنگل ارسباران کجاست؟ دیدنی‌ها، راهنمای بازدید و تجهیزات | جاباما

جنگل ارسباران نیاز به معرفی ندارد. این جنگل درست مانند جنگل‌های شمال کشور، باقیمانده جنگل‌های ۴۰ میلیون ساله هیرکانی است و از نظر زیست جانوری و گیاهی ارزش بسیار بالایی دارد. تنوع این پوشش‌ها به حدی است که از آن به عنوان "موزه حیات وحش" می‌شناسند.

قلعه معروف بابک هم در حاشیه همین جنگل قرار دارد. یکی از زیبایی‌های منحصر به فرد جنگل ارسباران، حضور آهو (مارال) به تعداد زیاد است که اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید از نزدیک آن‌ها را تماشا کنید.

دریاچه شورابیل اردبیل

دریاچه شورابیل کجاست؟دیدنی ها و شهربازی دریاچه شورابیل اردبیل

یکی از زیباترین جاهای تفریحی غرب ایران دریاچه شورابیل اردبیل است. این دریاچه با ۱۸۰ هکتار وسعت، بزرگ‌ترین دریاچه داخل شهری در ایران است و اطراف آن امکانات مختلفی برای گردش و تفریح و ورزش وجود دارد.

دریاچه شورابیل ارتفاع زیادی نسبت به سطح دریا دارد به همین دلیل هوای اطراف دریاچه در زمستان بسیار سرد است. اما بهار و تابستان و پاییز اطراف دریاچه پر از گردشگرانی است که از استان‎های مختلف راهی اردبیل می‌شوند.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال کجاست - راهنمای سفر به مسیر اسالم خلخال + نقشه |  دیجی‌کالا مگ

این جاده یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که استان گیلان را به اردبیل متصل می‌کند. اگر قصد عبور از این جاده بی‌نظیر را دارید بهتر است با اجاره ویلا رشت، شب را در رشت سپری کنید و سپس با تحویل ویلا نزدیک ظهر به سمت خلخال حرکت کنید.

چون صبح‌های خیلی زود هوای جاده نسبتا سرد است. البته مسیرهای دیگری هم هستند که میتوانید خود را از رشت به خلخال برسانید، اما اگر هدف اصلی شما رانندگی در این جاده فوق‌العاده است، پیشنهاد می‌کنیم، مسیر طولانی‌تر اسالک- خلخال را انتخاب کنید.

طاق بستان کرمانشاه

طاق بستان کجاست؟ | وبلاگ اسنپ تریپ

طاق بستان گل سرسبد جاهای دیدنی کرمانشاه است. کمتر کسی را می‌بینید که در مقابل عظمت و زیبایی این اثر تاریخی بایستد و به تاریخ پر فراز ونشیب اما غرورآفرین خود افتخار نکند. طاق بستان متشکل از دو طاق بزرگ و کوچک است که نقش برجسته‌هایی در دیواره‌های آن هک شده و ارزش تاریخی بسیار بالایی دارند. این نقش برجسته‌ها هر یک صحنه‌ای ویژه را به نمایش گذاشته و درست مانند یک صحنه تئاتر، داستانی جذاب را روایت می‌کنند.

منطقه اورامان کردستان

جاذبه‌های گردشگری غرب ایران را بشناسید + تصاویر

منطقه اورامان یا هورامان کردستان برای بسیاری از مردم نامی آشناست. این دهکده تاریخی زیبا در مرز ایران و عراق قرار گرفته و درست مانند سایر روستاهای مناطق کوهستانی، ساختاری پلکانی دارد. اورامان زیبا، پر از رودخانه‌ها و چشمه‌های جوشانی است که سرسبزی و طراوات خاصی به این منطقه بخشیده‌اند.

سیروان و لیله دو رودخانه معروف این منطقه هستند. اورامان کردستان به حق یکی از زیباترین جاهای تفریحی غرب کشور محسوب می شود. هر چند طبیعت غرب ایران محدود به اورامان نیست. روستاهای هجیج، پالنگان، بلبر، دولاب، ژیوار و... هر یک حرفی برای گفتن دارند.

دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ چهارمحال و بختیاری

دشت لاله واژگون را در کدام مناطق ایران می‌توان دید؟ | وبلاگ اسنپ تریپ

طبیعت غرب ایران، دشتی زیبا به نام دشت لاله واژگون را در دل خوی جای داده است. منطقه‌ای با ۳۶۰۰ هکتار وسعت در شهرستان کوهرنگ، که بزرگ‌ترین رویشگاه لاله واژگون در جهان ناخته می‌شود. در بازدید از دشت لاله واژگون کوهرنگ، می‌توانید از آبشار زیبای کوهرنگ، پیست اسکی چلگرد، چشمه دیمه، آبشار شیخ علیخان و غار یخی چما هم دیدن کنید.

مهمترین نکته در بازدید از این منطقه این است که سعی کنید مراقب گل ها و پیازچه آن‌ها باشید و نگذارید دیگران هم دست به این کار بزنند. چون روند این موضوع باعث از بین رفتن این دشت خواهد شد.

تنگ کافرین ایلام

تنگه اعجاز و شگفتی عروس زاگرس+ فیلم - کبنانیوز

یکی دیگر از جاهای تفریحی غرب کشور تنگه زیبای کافرین در استان ایلام است. این تنگه در میان کوه‌های کبیرکوه، دینارکوه و مانشت از رشته کوه‌ زاگرس قرار گرفته. آب درون تنگه از رودخانه‌ای نزدیک آن و چشمه‌هایی که از کبیرکوه سرچشمه می‌گیرند تامین می‌شود و بعد از عبور از تنگه وارد رودخانه سیمره می‌شود.

طول تنگه سرسبز و زیبای کافرین، دو کیلومتر است و با داشتن چشم‌اندازهای زیبا، یکی از مهم‌ترین تفریگاه‌های مردم منطقه و گردشگران محسوب می‌شود. جزیره فی فی در پوکت تایلند شباهت بسیار زیادی به تنگه کارفین ایلام دارد. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و ترغیب شده باشید که بازدید از طبیعت غرب ایران را در برنامه‌های سفر آینده خود قرار دهید.

۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 43107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha