دور باطل فرایند صدور مجوز کسب و کار/امضای آخر را که گرفتید باید امضای اول را تمدید کنید!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می گوید فرایند طولانی صدور مجوز کسب و کار به گونه ای است که گاه تا رسیدن به امضای آخر اعتبار امضای اول تمام می شد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از الف کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با الف، درباره علت وجود مسیر صعب العبور برای گرفتن مجوزهای کسب و کار گفت: در بحث کسب مجوز برای راه اندازی اشتغال و کارهای تولیدی یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که باید از چندین اداره استعلاماتی اخذ می شد. 

سرمدی واله خاطر نشان کرد:  گاهی اوقات ۲۰ تا ۲۵ اداره را جوانان و تولید کنندگانی که به دنبال گرفتن مجوز هستند باید استعلام می گرفتند و امضا اخذ می کردند تا بتوانند مجوز کسب و کار بگیرند. 

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: این افراد تا زمانی که امضاهای ارگان های اخری را می گرفتند مهلت اعتبار امضای نهاد اول تمام می شد و مجددا باید این روند تکرار می شد! 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم توضیح داد: مجلس با طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مسیر تسهیل این امر برآمد و تلاش کرد با ایجاد پنجره واحد صدور مجوزهای کسب و کار این مسیر را تسهیل و روان کند. 

سرمدی واله ادامه داد: با یکسان شدن محل صدور مجوزهای کسب و کار تعداد روزهایی که افراد باید به دنبال صدور مجوز از این اداره به آن اداره بروند کاهش می یابد. 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با این اقدام مجوزها با کمترین زمان و کمترین هزینه و با کمترین موانع گرفته می شود. 

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: مراجعه افراد برای گرفتن یک مجوز از اداره صمت به محیط زیست و از محیط زیست به وزارت جهاد کشاورزی و ادارات مختلف دیگر گرفتاری های زیادی برای مردم ایجاد کرده بود. 

این نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بر اساس طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بهانه هایی همچون محدودیت در ظرفیت، تعداد، موارد صنفی، فاصله جغرافیایی یا دلایلی مانند اشباع بازار حذف شده است. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: عمده شکایت مردمی که به ما نمایندگان می شود انحصارهایی است که در برخی از بخش‌ها ایجاد شده و به همین دلیل مجلس به دنبال انحصارشکنی بود. برخی نیز در فضای مجازی این طرح را باعث بیکاری عده‌ای تلقی کردند در حالی که این طرح بیکاری را کاهش و اشتغال را افزایش می‌دهد و همچنین باعث رونق تولید می شود.

۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
کد خبر: 26381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha