ناکامی بیت‌کوین در عبور از ۴۰ هزار دلار، نهنگ‌ها در تردید

طبق نمودارهای ارائه شده توسط Ecoinometrics، پلتفرم تحلیلی روی زنجیره، دو الگوی انباشت/توزیع واضح در حال حاضر در جامعه بیت کوین وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  بیت کوین بیش از ۸ درصد نسبت به سقف قیمتی اخیر خود در بالای ۴۲,۵۰۰ دلار کاهش یافته است. با این حال داده‌های زنجیره‌ای می‌گویند که این مانع خوش‌بینی هلدرهای کوچک نمی‌شود.

طبق نمودارهای ارائه شده توسط Ecoinometrics، پلتفرم تحلیلی روی زنجیره، دو الگوی انباشت/توزیع واضح در حال حاضر در جامعه بیت کوین وجود دارد.

اولین مورد درباره حساب هایی با موجودی ۱ بیت کوین و کمتر است. آنها از اوایل سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به انباشت این رمزارز پرداخته و موجودی خود را تقریباً ۱۰٪ افزایش داده اند.
این فرآیند تنها یک بار در زمانی که بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین سطح تاریخی خود در بالای ۶۹,۰۰۰ دلار رسید، قدرت خود را از دست داد.

از سوی دیگر، بزرگترین نهنگ های شبکه بیت کوین که هر کدام ۱,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین دارند، چندان اشتیاقی در بازار ندارند. بزرگترین دارندگان بیت کوین در ۳۰ روز گذشته در حال توزیع دارایی های خود بوده اند.

نهنگ های سطح بالا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ و سه ماهه دوم تا سوم سال ۲۰۲۱ در حال انباشت بودند. به این ترتیب، موجودی خالص آنها تقریباً مشابه ۱۵ ماه پیش است.

همچنین یک شاخص روی زنجیره قابل اعتماد نشان می دهد که کف قیمتی بیت کوین ممکن است در حال حاضر اتفاق افتاده باشد. سهم عرضه بیت کوین که توسط "دست های کاغذی" نگهداری می شود در حال حاضر بسیار پایین است.

به طور معمول، این بدان معناست که موج توزیع دیگری به پایان رسیده است: دارندگان کوتاه مدت فروش خود را تمام کرده اند. معمولاً این به عنوان یک سیگنال کلان صعودی برای بیت کوین تعبیر می شود.

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 26145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha