سرقت دیگری در زنجیره BNB به ارزش ۲,۶۶۰ بایننس کوین!

علیرغم کاهش قابل توجه فعالیت شبکه BNB، تعداد پروژه‌های کلاهبرداری در این زنجیره از زمان سری هک‌های دیفای (DeFi) و سرقت‌ها در دسامبر ۲۰۲۱ متوقف نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، به گفته سرویس امنیتی بلاک‌چین پک شیلد (PeckShield)، پروژه تاپ گل (TopGoal) دارایی به ارزش بیش از ۲,۶۶۰ بایننس کوین (BNB) را تخلیه نموده و آن‌ها را از طریق یک راهکار میکسینگ پولشویی کرده است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد کاملا ناشناس بمانند.
همان‌طور که این گزارش نشان می‌دهد، توکن‌های تخلیه شده از قبل ایجاد شده بودند، که معمولاً برای هر پروژه‌ای به عنوان خط قرمز در نظر گرفته می‌شود. این نوع توکن ها اغلب پس از یک دوره مشخص بین توسعه دهندگان تخصیص داده می شود. اما در مورد TMT، توکن های از پیش ایجاد شده، قفل نشده بودند.

قیمت این توکن در روز گذشته و طی چند ساعت ۵۵ درصد کاهش یافت. اکثر کاربران مدت کوتاهی پس از این رخداد شروع به فروش توکن های خود کردند که این امر کاهش قیمت را حتی تسریع نمود.

طبق نظرات برخی از کاربران، این پروژه قبلاً در جلسه "هر چیزی از من بپرس" با مدیرعامل بایننس شرکت کرده بود که به آن اعتبار بیشتری بخشید. اما در عین حال هیچ راهی برای تأیید وقوع چنین اتفاقی وجود ندارد.

پیش از این، پروتکل Titano Finance DeFi تقریباً ۲ میلیون دلار از سرمایه کاربران را تخلیه کرده بود. پس از انجام تراکنش و ارسال وجوه به یک آدرس، توسعه دهندگان توکن ها را در ۲۴ آدرس کوچکتر توزیع کرده اند.

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 25299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha