قدرت یک لپ‌تاپ گیمینگ به چه ویژگی‌هایی بستگی دارد؟

اگر در ابتدای راه هستید و قصد خرید یک لپ‌تاپ بازی با کیفیت را دارید اما نمی‌دانید که یک لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا شما را به دردسر نیندازد، این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، این روزها لپ‌تاپ‌های گیمینگ موضوع گفتگوی بین علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری است. اگر شما هم یک بار دنیای هیجان‌انگیز گیمرها را تجربه کرده باشید، شاید دوست داشته باشید این مسیر را ادامه دهید. به خصوص اینکه قیمت لپ تاپ با بالا رفتن ارز روز به روز سرسام‌آورتر می‌شود، اگر در ابتدای راه هستید و قصد خرید یک لپ‌تاپ بازی با کیفیت را دارید اما نمی‌دانید که یک لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا شما را به دردسر نیندازد. نگران نباشید این مطلب را مطالعه کنید تا قبل از خرید اطلاعات لازم را کسب کنید.

کارت گرافیک یا GPU

پردازنده گرافیکی مهم‌ترین بخش از یک کامپیوتر بازی به شمار می‌رود و ضمانت کیفیت و وضوح و نمایش یک بازی را تضمین می‌کند. بدون آن بازی هیچ لطفی ندارد. انتخاب کارت گرافیک به دو صورت اختصاصی و یکپارچه عرضه می‌شود و انتخاب آن یک سلیقه شخصی است. اما ترجیحا جی پی یو یکپارچه گزینه بهتری به شمار می‌رود. زیرا انرژی کمتری مصرف می‌کنند، در نتیجه به افزایش طول عمر باتری کمک می‌کند. در انتخاب جی پی یو این موضوع را مد نظر قرار دهید که هر چه عدد جی  پی یو بزرگتر باشد، تصاویر کیفیت بالاتری خواهند داشت. هنگام خرید یک جی پی یو ایده آل می‌توانید بین دو شرکت قدرتمند اینویدیا و AMD انتخاب کنید. 

CPU لپ تاپ بازی

CPU در لپ تاپ به اندازه GPU اهمیت دارد. به این صورت GPU و CPU در کنار یکدیگر تجربه یک بازی جذاب را رقم می‌زنند و با همکاری آن دو بازی روان‌تر اجرا می‌شود. البته برای اینکه بتوانید یک نمایش جذاب بازی را بسازید باید حتما هم GPU خوبی داشته باشید. اگر بودجه کافی دارید، هنگام خرید لپ تاپ بازی حتما به دنبال یک پردازنده نسل دهم اینتل Corei۷ باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که سی پی یو مانند GPU قابل ارتقا نیست، بنابراین مطمئن شوید که یک پردازنده مناسب برای اجرای بازی‌های‌تان انتخاب کرده‌اید.

رم دستگاه

هنگام خرید لپ تاپ بازی باید به ظرفیت رم دستگاه توجه داشته باشید. رم لپ تاپ نشانه روانی و سرعت بازی است. خوشبختانه رم نیز جزو قطعاتی است که می توانید آن را ارتقا دهید. به طور کلی اگر با  هزینه کردن مشکلی ندارید، ۱۶ گیگابایت بهترین حالت است. البته این نکته را در نظر بگیرید که ۱۶ گیگابایت به قدرت سیستم شما نیز بستگی دارد  البته لپ تاپ هایی با ۳۲ گیگابایت رم نیز وجود دارند اما اگر یک گیمر معمولی و تازه کار هستید، ۴ گیگابایت کفایت می کند.

رزولوشن و نرخ تازه‌سازی

طبیعتا یک کارت گرافیک حرفه‌ای به یک رزولوشن و نرخ تازه‌سازی قوی دارد تا یک بازی فوق‌العاده را اجرا کند. نرخ تازه‌سازی به مدت زمان رفرش صفحه نمایشگر در ثانیه است. حداقل عدد نرخ تازه سازی ۶۰ هرتزی است، اینکه آیا این عدد مناسب است یا خیر به شما بستگی دارد. اگر دنبال تجربه یک بازی با کیفیت فوق العاده هستید، نرخ صفحه نمایشگر ۱۲۰ هرتزی گزینه مناسبی است البته  اگر قیمت در اولویت انتخاب شما نیست. نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز،۲۴۰ هرتزی یا ۳۶۰ هرتزی نیز روان ترین تجربه را برای اجرای بازی ها می سازد. همچنین کیفیت بالا را در نمایشگرهای ۴k یا ۱۴۴۰ پیکسلی می توانید پیدا کنید.  

طول عمر باتری

متاسفانه باتری در لپ تاپ های بازی طول عمر کوتاهی دارند. دلیل آن قطعات سنگینی است که در این نوع لپ تاپ ها تعبیه شده است.  لپ تاپ های معمولی ترعمر باتری طولانی دارند. بنابراین از لپ تاپ های بازی بیش از چند ساعت دوام انتظار نداشته باشید. باتری لپ تاپ های گیمینگ قابل تعویض هستند اما نمی توانید آن ها را ارتقا دهید. بنابراین راهکار دوام باتری در لپ تاپ های بازی این است که مدام به یک پریز برق متصل کنید.

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 24600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha