بزرگ‌ترین کارگزار نفتی دنیا وارد بازار معاملات ماشین دست‌دوم شد

شرکت ویتول می‌خواهد وارد بازار خریدوفروش خودروی دست‌دوم شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بلومبرگ، شرکت ویتول که بزرگ‌ترین شرکت کارگزار نفتی در جهان به شمار می‌رود، حالا به سمت خریدوفروش خودروهای دست‌دوم روی آورده است.

این شرکت 50 سال پیش در هلند تأسیس شد و حالا یک زیرمجموعه جدید به نام واواکارز، ایجاد کرده است.

ویتول در تلاش است واواکارز را به بزرگ‌ترین بستر خریدوفروش خودروی دست‌دوم در جهان تبدیل کند.

شرکت ویتول در سال 2019 به طور متوسط روزانه 8 میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی دادوستد کرده است.

در واقع این رویکرد بزرگ‌ترین کارگزار نفتی جهان نشان‌دهنده این است که چگونه فعالان بزرگ بازار نفت در تلاش هستند تا در پس گذار جهان از سوخت‌های هیدروکربنی به سمت انرژی‌های پاک، بسترهای کسب درآمد و تجارت خود را تنوع بخشند.

ویتول البته اعلام کرده که انتظار ندارد تا سال 2030 شاهد نزولی شدن روند تقاضای نفت در بازار جهانی باشیم، اما به شدت در تلاش است تا به فعالیت‌های تجاری خود تنوع بخشیده و از نفت فاصله بگیرد. 

این شرکت سرمایه‌گذاری‌هایی هم در حوزه تولید نیرو از نور خورشید و باد انجام داده و در حوزه ساخت باطری نیز ورود کرده‌ است.

ویتول همچنین در یک شرکت پلاستیک را به گازوئیل تبدیل می‌کند سرمایه‌گذاری کرده و بخشی از سهام یک شرکت دیگر که ذغال سنگ را به میعانات هیدروکربنی تبدیل می‌کند را خریده است.

اما به نظر می‌رسد ورود به بازار خریدوفروش خودروهای دست‌دوم رویکردی جدید در ویتول است که نشان‌دهنده اهتمام مقامات آن در فاصله گرفتن هر چه بیشتر از فضای دادوستد نفت در بازار جهانی است.

۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 2381
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha