۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 11858
سانتافه جدید در راه ایران

هاوتای A۲۵ در نمایشگاه خودرو سال ۹۶ معرفی شد، با این حال نتوانست به ایران بیاید تا به امروز که به‌عنوان یکی از گزینه‌های مونتاژ برای سال ۱۴۰۰ شده‌ است. ریگان کوپا و حواشی فراوانش باعث شده‌ تا دیگر نتوان به ریگان خودرو که از شرکت‌های اقماری کرمان‌موتور است اعتماد چندانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از هفت صبح؛ هاوتای A۲۵ در نمایشگاه خودرو سال ۹۶ معرفی شد، با این حال نتوانست به ایران بیاید تا به امروز که به‌عنوان یکی از گزینه‌های مونتاژ برای سال ۱۴۰۰ شده‌ است. ریگان کوپا و حواشی فراوانش باعث شده‌ تا دیگر نتوان به ریگان خودرو که از شرکت‌های اقماری کرمان‌موتور است اعتماد چندانی کرد. اما با تغییر مدیر عامل آن در ماه گذشته، زمزمه‌هایی در خصوص احیای این برند و حضور دوباره در بازار خودرو به گوش می‌رسد.

حال علاوه بر انتظار برای کوپای نیوفیس در سال ۱۴۰۰، باید منتظر شاسی‌بلند جدیدی باشیم که ازسوی ریگان معرفی خواهدشد؛ شاسی بلندی که به گفته خطیبی، مدیر عامل جدید این شرکت، از نظر کیفیت و کلاس مابین کوپا و جی‌ام‌سی است. خطیبی نام این محصول تازه را فاش نکرده است. هرچند مطرح‌ترین گزینه هاوتای A۲۵ است.

هاوتای A۲۵ در نمایشگاه خودرو سال ۹۶ معرفی شد؛ با این حال نتوانست به ایران بیاید تا به امروز که به‌عنوان یکی از گزینه‌های مونتاژ برای سال ۱۴۰۰ شده ‌است.

ریگان کوپا و حواشی فراوانش باعث شده‌ تا دیگر نتوان به ریگان خودرو که از شرکت‌های اقماری کرمان‌موتور است اعتماد چندانی کرد.

اما با تغییر مدیر عامل آن در ماه گذشته، زمزمه‌هایی در خصوص احیای این برند و حضور دوباره در بازار خودرو به گوش می‌رسد.

به اسم سانتافه، به رسم توسان

هاوتای موتورز چین تنها دو سال پس از تاسیس وارد همکاری نزدیک با هیوندای شد.

حاصل این همکاری که مابین سال های  ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ رخ داد، یکی از پرفروش‌ترین اس یووی های سایز متوسط چین به نام شنگدافی در سال ۲۰۰۹ بود. شنگدافی در واقع همان هیوندای سانتافه نسل دوم سانتافه با کد SM بود که در چین مونتاژ می‌شد. این خودرو در خارج از چین با هاوتای A۲۵ به فروش می‌رفت. نسخه در نظر گرفته‌ شده برای ایران، نسل دوم این خودرو است که در سال ۲۰۱۵ (دو سال پس از معرفی نسل سوم  سانتافه) عرضه شد. طراحی و ابعاد A۲۵ دراین نسل شبیه توسان نسل دوم با کد LM است و شاهد کراس‌اووری جمع‌وجور هستیم.

آپشن‌ها؛ نه کم نه زیاد

A۲۵ خودرویی مربوط به شش سال پیش است و از ۲۰۱۸ به این‌سو که نسخه الکتریکی این خودرو معرفی شد نیز تولید آن در چین متوقف شده است. با توجه به قیمت ۱۳ تا ۱۷ هزار دلاری آن در آخرین سال تولید، در نسخه فول می‌توانید انتظار کراس‌اووری در سطح معمول بازار داشته باشید.

این نسخه A۲۵ امکاناتی همچون TCS، ESP، دی لایت، سنسورپارک، کروز کنترل، سانروف برقی، کی لس و سیستم مولتی‌مدیا با صحفه نمایشگر ۸ اینچی را در اختیارتان می‌گذارد. بزرگ‌ترین ایرادی که به هاوتای در این قسمت وارد است تعبیه تنها دو ایربگ بر روی این خودرو است.

پیشرانه فنی

هاوتای A۲۵ در چین با دو پیشرانه مختلف عرضه می‌شد. در نسخه بنزینی موتور ۱٫۵ لیتری توربو با پیشینه قدرت ۱۵۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۵ نیوتن برمتر نقش تولید توان برای خودرو بر عهده داشت و نسخه دیزلی هاوتای A۲۵ موتور ۱٫۸ لیتری دیزلی بود که توان تولید ۱۴۷ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن گشتاور را داشت.

برای ایران نسخه بنزینی در نظر گرفته شده که نیروی آن به وسیله جعبه دنده ۴ سرعته اتومات به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب A۲۵ برابر با ۹٫۵ ثانیه به صورت رسمی و مصرف ترکیبی‌اش هم ۷٫۲ لیتر است.

قیمت احتمالی و رقبا

با توجه به سطح امکانات و ویژگی‌های این کراس‌اوور چینی، قیمت احتمالی آن بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود که در آن صورت باید با جک S۵، لیفان X۷۰، ام‌وی‌ام X۳۳s، فیدلیتی و فردا SX۵ رقابت کند.

۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 11858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =