کسری تجاری آمریکا به ۶۳ میلیارد دلار افزایش یافت

کسری تجاری آمریکا در ماه اکتبر در حالی رشد کرد که محدودیت‌های مسافرتی و احتیاط مصرف‌کنندگان صادرات خدمات را پایین آورد اما ارزش واردات به سطح قبل از پاندمی بسیار نزدیک شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از واشنگتن پست، طبق گزارش جدید وزارت تجارت آمریکا کسری تجاری این کشور در ماه اکتبر در حالی رشد کرد که محدودیت‌های مسافرتی و احتیاط مصرف‌کنندگان صادرات خدمات را پایین آورد اما ارزش واردات به سطح قبل از پاندمی بسیار نزدیک شد.

طبق این گزارش کسری تجاری ترکیبی آمریکا (شامل کالاها و خدمات) از ۶۲.۱ میلیارد دلار در ماه سپتامبر به ۶۳.۱ میلیارد دلار در ماه اکتبر افرایش یافت. البته اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی می‌کردند مقدار کسری تجاری این ماه آمریکا تا ۶۴.۸ میلیارد دلار بالا برود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کل واردات آمریکا در این ماه ۲.۱ درصد جهش کرد و به ۲۴۵.۱ میلیارد دلار رسید که این بالاترین میزان از ماه فوریه تا کنون است. صادرات برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت و با جهشی ۲.۲ درصدی به ۱۸۲ میلیارد دلار رسید.

در کل ارزش ترکیبی صادرات و واردات آمریکا در این ماه به ۴۲۷.۲ میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان از آغاز پاندمی تاکنون است اما همچنان از سطح ۴۶۹ میلیارد دلار در انتهای سال ۲۰۱۹ به ثبت رسید کمتر است.

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
کد خبر: 10153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha