گوشه‌ای از وضعیت اسف‌بار و نامطمئن پناهجویان در مرز بلاروس در قاب تصاویر، جا گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کشور بلاروس به لحاظ شرایط جغرافیایی در شرایط عادی هم سرما و آب و هوای پرمخاطره‌ای دارد چه برسد به مناطق کوهستانی و جنگلی و حضور پناهجویان با دستان خالی و بدون امکانات. در این گزارش تصویری، به گوشه‌ای از وضعیت اسف‌بار و نامطمئن این پناهجویان که گفته می‌شود از سوریه و افغانستان هستند، اشاره شده است.

 شبکه خبری الجزیره نوشت از روز دوشنبه هفته پیش بر تعداد پناهجویانی که به امید ورود به اتحادیه اروپا به جمعیت سرگردان در نزد مرز بلاروس و لهستان ملحق شده اند، افزوده شده است.

براوردها نشان می دهد که هزاران پناهجو اکنون در مرز دو کشور تجمع کرده اند. افرادی که می خواهند از بلاروس خارج شوند اجازه ندارند وارد لهستان شوند، زیرا سیم خاردارها و انبوه نیروهای امنیتی که ورشو اعزام کرده مانع آنها می شود.

این افراد در دمای منجمد کننده هوا و بدون دسترسی به مایحتاج  اساسی و مراقبت های بهداشتی بسر می برند و نگرانی ها درباره سلامت آنها رو به افزایش است.

تقریبا سه تا ۴ هزار نفر از پناهجویان که بسیاری از آنها از کشورهای خاورمیانه و افغانستان هستند در مرز بلاروس و لهستان سرگردان هستند و این در حالی است که سازمان های حقوق بشر و نهادهای بین المللی نگران وضعیت سلامت آنها هستند.

گروه های امدادرسان، روزنامه نگاران و وکلا اجازه ندارند به این منطقه مرزی بحرانی دسترسی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha