درخشش دختر ۱۲ ساله ایرانی در مسابقات ریاضیات ذهنی UCMAS ۲۰۱۹

«یسرا سلیمانی» دانش‌آموز دختر ۱۲ ساله ایرانی، برای چهارمین سال پیاپی در بیست‌وچهارمین دوره مسابقه بین‌المللی ریاضیات ذهنی که در ۷-۸ دسامبر در «کامبوج» برگزار شد، برنده جایزه نخست شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تهران‌تایمز، در مسابقه بین‌المللی ریاضیات ذهنی/ چرتکه‌ای، یک ابزار آموزشی باستانی، چرتکه، را با استفاده از آموزشی مدرن برای تحریک رشد کودک و رشد کامل مغز در عین ترویج یادگیری ریاضیات و هچنین برای سرگرم کردن و هیجان‌انگیز نشان دادن این علم مهم ترکیب می‌کنند.

دانش آموز ایرانی برای چهارمین سال پیاپی فاتح رقابت‌های ریاضیات ذهنی/چرتکه‌ای شدند

در این رقابت بین‌المللی بزرگ دانش آموزان ۷۹ کشور جهان برای رقابت با یکدیگر جمع می‌شوند. محاسبه ذهنی شامل محاسبات ریاضی تنها با استفاده از توانایی‌های مغز انسان بدون کمک ماشین حساب، کامپیوتر، خودکار یا کاغذ است. برای نمونه می‌توان از روش‌های محاسبه یاکوف تراختنبرگ نام برد.

چرتکه ذهنی چیست؟ محاسبات ریاضی به صورت ذهنی تعریف ساده این علم می باشد، چرتکه یکی از قدیمی ترین ابزارهای است که به جهت محاسبه از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. چرتکه برای اولین بار در چین ساخته و سپس وارد ژاپن شد و با یک سری تغییرات با شکلی متفاوت وارد چرخه محاسبات دنیای ریاضی شد.

چرتکه بر حسب تغییرات اعمال شده از سیستم یک به چهار تبدیل شد و به سادگی چهار عمل اصلی ریاضی که جمع، تفریق، ضرب و تقسیم است را به انجام می رساند. با استفاده از این فن سرعت محاسبات رشد بسیار زیادی پیدا کرد به شکلی که به صورت همزمان می توان مراحل انتزاعی و عینی را مورد توجه قرار داد.

یکی از مواردی که برای استفاده از آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است شرایط سنی است. بسیار توصیه شده است که درس محاسبات چرتکه از سنین کودکی به عنوان یکی از دروس پایه همانند ریاضیات به دانش آموزان آموزش داده شود. هدف از این کار رشد ذهنی کودکان است و افزایش تمرکز، خوب گوش دادن، تصویر سازی اعداد در ذهن به شیوه صحیح و منطقی است.

۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 9688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha