ناوشکن دنا نیمه اول دی ماه به ناوگان نیروی دریایی ملحق می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از الحاق ناوشکن دنا در نیمه اول دی ماه به این نیرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا دریادار «حسین خانزادی» روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز نیروی دریایی اظهارداشت: در روزهای آینده نمایش دیگری از خودکفایی و ظرفیت‌های بومی ساخت تسلیحات دفاعی مرتبط با نیروی دریایی به نمایش گذاشته خواهد شد که در پیشانی آن‌ها ساخت مجموعه‌ای از شناورهای سطحی است که ملت شریف ایران شاهد آن خواهند بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران به نام دنا نیز نیمه اول دی ماه به نیروی دریایی ارتش الحاق خواهد شد.

دریادار خانزادی عنوان کرد: ناو موشک انداز زره که تمام آزمایش‌های دریایی خودش را پشت سر گذاشته، یک شناور بسیار پرسرعت، پرقدرت و با قابلیت مانور بالاست و  این شناور همین هفته آمادگی الحاق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارد.

وی یادآور شد: دنا ساخت کامل وزارت دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است که با نظارت و مشارکت نیروی دریایی تکمیل شده و زره شناوری است که به طور کاملاً بومی در کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش ناوشکن دنا پرونده پنجم از شناورهای موشک انداز از  این موضوع است که در سال‌های گذشته چهار فروند از آنها در ناوگان شمال به نیروی دریایی الحاق شدند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هر جا نیاز بوده ظرفیت‌های دفاعی کشور به سرعت توسعه یافته است، خاطرنشان کرد: موشک انداز زره به همراه شناورهای دیگری از این دست که در سال ۱۴۰۴ از آن به نیروی دریایی ملحق می‌شوند، ظرفیت جدیدی از توان پرسرعت و پر قدرت دفاعی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در ناوگان جنوب است.

 وی با یادآوری اقدامات نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس اظهارداشت: تسلط بر دریا توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران موجب شد که خاک و مرزهای جمهوری اسلامی ایران از طریق دریا با موضوع محاصره مواجه نشود. شکست حصر آبادان شاکله و کلید اصلی آن از دریا آغاز شد. اینکه اجازه داده نشد شبه جزیره آبادان به محاصره در بیاید کلید اصلی آن دریا بود که در نهایت به  آزادی خرمشهر  منجر شد.

دریادار خانزادی ادامه داد: نیروی دریایی از هفتم آذر سال ۵۹ تا امروز حرکت پیوسته امنیت ساز خود را در دریا همواره ادامه داده است گفت: نیروی دریایی در دوران هشت سال دفاع مقدس کارنامه ارزشمندی به جا گذاشت و بعد از آن دوران سازندگی و تثبیت نیروی دریایی در دریا آغاز شد که با عمق دهی انقلابی به شناورها و شکست تحریم‌های نظامی که متوجه تسلیحات و تجهیزات نیروی دریایی بود کارنامه درخشان دیگری ثبت شد.

وی ادامه داد: در دوران بسیار غرورآفرین سازندگی نیروی دریایی تلاش خود را برای ساخت تجهیزات کاملا بومی و مستقل کردن دفاع و امنیت از هرگونه وابستگی به خارج از کشور آغاز کرد و امروز شاهد هستیم هر چیزی که در سطح و زیر سطح دریا برای برقرار کردن امنیت و ایجاد بازدارندگی و حتی ظرفیت بزرگ تهاجمی مورد نیاز نیروی دریایی بوده با استفاده از ظرفیت های بومی و داخلی با دقت و کیفیت بسیار خوبی مهیا شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: امروز انباشت بزرگی از ظرفیت‌های فنی، علمی، فناورانه و زیرساخت‌های صنعتی در اختیار داریم و آن قدر دانش دفاعی در حوزه تجهیزات شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی پیشرفت کرده که هیچ گونه وابستگی به بیرون وجود ندارد و شعار ما می‌توانیم نمایش ارزشمندی از تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و به ویژه جوانان این مملکت است.

۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 8853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha