پایان تلخ رونالدو و جورجینا! + فیلم

تیم ملی پرتغال از فرانسه شکست خورد و کریستیانو رونالدو با خاطره تلخ برای آخرین بار در جام ملت‌های اروپا بازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بعد از حذف آلمان، امشب نوبت آن بود که بین فرانسه و پرتغال یک تیم به مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کند و قرعه به نام فرانسه افتاد.

پس از تساوی در جریان بازی و عدم گلزنی دو تیم در وقت‌های اضافی نوبت آن شد که ضربات پنالتی برنده بازی را مشخص کند.

اولین ضربه پنالتی توسط عثمان دمبله به گل تبدیل شد و پس آن از پرتغال کریستیانو رونالدو موفق شد ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کند. رونالدو که در بازی مقابل اسلوونی هم اولین پنالتی تیمش را به ثمر رسانده بود، با اعتماد به نفس و خونسردی کامل موفق شد ضربه خود را به گل تبدیل کند.

فیلم خلاصه بازی پرتغال ۰ (۳) - فرانسه ۰ (۵)

رونالدو مانند بازی قبلی خوش شانس نبود که شاهد برتری تیمش‌ باشد و به غیر از اینکه دیوگو کاستا موفق نشد حتی یک ضربه پنالتی را مهار کند، ضربه ژوائو فلیکس هم به تیرک برخورد کرد تا پرتغال پس از گل شدن ضربه تئو هرناندز با نتیجه ۵-۳ شکست بخورد.

2050909

بلافاصله پس از نمایش شادی کوتاه از بازیکنان فرانسه، دوربین روی صورت کریستیانو رفت که سعی می‌کرد خشم خود را کنترل کرده و چهره‌اش را بدون تغییر نشان دهد.

رونالدو تنها در جای خود ایستاده بود و از میانه میدان به اسکوربرد نگاه می‌کرد که تصویر خودش روی آن نمایان شده بود. او فرصتی برای بروز ناراحتی نداشت و متوجه ناراحتی په‌په شد که به سمت او رفت و به همبازی قدیمی خود دلداری داد.

2050914

رونالدو زود تصمیم به ترک زمین گرفت و در مسیر تونل بود که با دیدیه دشان برخورد کرد و با مربی فرانسه خوش و بش کرد. کاپیتان پرتغال بدون اینکه با خبرنگاران گفتگو کند تونل را طی کرد و به سمت رختکن رفت.

اینچنین آخرین بازی فوق ستاره پرتغالی در یورو ۲۰۲۴ به پایان رسید. در واقع این آخرین حضور رونالدو در مسابقات جام ملت‌های اروپا بود و در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد که این بازیکن ۳۹ ساله هنوز به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه بدهد.

2050916

رقابت‌هایی که به میزبانی آلمان برگزار می‌شود ششمین تجربه حضور مرد تمام نشدنی پرتغال در تورنمنت یورو بود. بهترین دستاورد او کسب عنوان قهرمانی در سال ۲۰۱۶ بود که با شکست فرانسه در فینال به دست آمده بود.

2050917

اولین تجربه او در یورو به نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۴ ختم شد. همبازیان رونالد در مسابقه فینال با نتیجه ۱-۰ از یونان شکست خوردند و به جام دست پیدا نکردند. این ستاره در آن رقابت‌ها طی ۶ بازی دو گل به ثمر رساند.

2050915

پرتغال در سال ۲۰۰۸ تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت که با شکست ۳-۲ مقابل آلمان از دور رقابت‌ها کنار رفت. رونالدو در آن بازی طی سه بازی موفق شد تنها یک گل به ثمر برساند.

2050921

رونالدو و تیمش در نیمه نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی شکست خوردند و از صعود به دور بعدی بازماندند. در این تورنمنت شماره ۷ پرتغال موفق شد طی پنج بازی سه گل به ثمر برساند.

2050919

در سال ۲۰۱۶ که فرانسه به فینال رسیده بود مصدومیت رونالدو به این بازیکن اجازه نداد تا پایان درون زمین باشد اما لحظات جالبی را در کنار زمین رقم زد و نکات فنی را به همبازیانش گوشزد می‌کرد تا اینکه در وقت‌های اضافه با گل اِدر برنده شدند. رونالدو در آن جام طی ۷ بازی هم سه گل به ثمر رسانده بود.

2050910

بهترین آمار فردی رونالدو در یورو ۲۰۲۰ رقم خورد اما تیم او خیلی زود از رقابت‌ها کنار رفت. پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۱-۰ از بلژیک شکست خورد و حذف شده بود. رونالدو در آن دوره با ۵ گل عنوان بهترین گلزن جام را به صورت مشترک را با پاتریک شیک به دست آورد.

2050912

یورو ۲۰۲۴ هم برای او با این شکست دردناک مقابل فرانسه در یک چهارم نهایی به پایان رسید که اگر ضربه پنالتی فلیکس به تیرک برخورد نمی‌کرد شاید آخرین حضور این مرد شگفت انگیز در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به شکل دیگری رقم می‌خورد.

2050911

بین اولین و آخرین حضور رونالدو در جام ملت‌های اروپا ۲۰ سال فاصله است!

نام رونالدو برای مدت‌ها در تاریخ یورو باقی می‌ماند. او اگرچه در این دوره از مسابقات موفق نشد هیچ گلی در جریان بازی به ثمر برساند اما با ۱۴ گل همچنان بهترین گلزنان ادوار یورو به حساب می‌آید. نزدیک‌ترین تعقیب کننده او از بین بازیکنان فعلی اروپا آنتوان گریزمان است که ۷ گل به ثمر رسانده است.

2050918

کریستیانو بازی امشب را با آرامش خاصی دنبال می‌کرد و حتی بین دو نیمه وقت اضافی اینگونه به صحبت‌های روبرتو مارتینز گوش می‌کرد.

‌همسر رونالدو در تمامی بازی‌های پرتغال در یورو ۲۰۲۴ در استادیوم حضور پیدا می‌کرد و دست به دعا می‌شد. با این باخت پرتغال، عملا فرصت دیگری برای حضور این زوج در رقابتهای یورو حتی دوره‌های بعدی از دست‌رفته تلقی می‌شود.

برنامه و نتایج کامل یورو ۲۰۲۴ به وقت ایران + لینک پخش زنده

۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳
کد خبر: 57227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha