استقبال بی‌نظیر از خودروی شیائومی؛ ۸۹ هزار سفارش طی ۲۴ ساعت

​​​​​​​ استقبال از اولین ماشین شیائومی آنقدر زیاد بوده که خریداران ممکن است مجبور شوند تا شش ماه برای تحویل ماشین صبر کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد شیائومی که سومین فروشنده بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان است می‌گوید تنها در ۲۴ ساعت پس از آغاز پیش‌فروش مدل SU۷ نزدیک به ۸۹ هزار سفارش گرفت. تعداد سفارش‌ها تا پایان هفته به صد هزار دستگاه رسید، اما زمان طولانی برای تحویل خودرو باعث شد تعداد زیادی انصراف دهند. شیائومی می‌گوید در حال حاضر چهل هزار سفارش از خریدارانی دارد که قطعا می‌خواهند SU۷ را بخرند.

شیائومی SU۷ ترکیبی از امکانات لوکس و کارایی ماشین‌های الکتریکی پورشه و تسلا را با قیمتی ارزان به خریدران عرضه کرده است. ارازنترین مدل کارخانه ۲۱۵ هزار و ۹۰۰ یوان (حدود ۳۰ هزار دلار) است و گرانترین مدل این ماشین با قیمت ۲۹۹ هزار یوان فروخته می‌شود. قیمت ارزانترین مدل تسلا در چین ۲۴۵ هزار و ۹۰۰ یوان است.

ظاهر شیائومی SU۷ بیشتر از محصولات تسلا به پورشه تایکان شبیه است. شیائومی برای طراحی ماشین از کریس بنگل مدیر طراحی پیشین بامو کمک گرفته است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت قویترین مدل SU۷، ۲.۷ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۶۵ کیلومتر در ساعت است. ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۸۱۰ کیلومتر حرکت کند. سیستم خودران SU۷ با لیزر و دوربین کار می‌کند و شیائومی می‌گوید دقتش در حد سیستم خودران تسلا است.SU۷ از سیستم عاملی مشابه با محصولات دیگر شیائومی استفاده می‌کند. راننده می‌تواند با این سیستم به دستگاه‌های دیگر ساخت این شرکت مانند لپ‌تاپ، تلفن هوشمند و لوازم خانگی وصل شود و آنها را از راه دور کنترل کند.

لیجون، مدیر شیائومی هنگام رونمایی ماشین گفت که این کارخانه می‌خواهد در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده یکی از پنج خودروساز برتر جهان باشد. شیائومی به احتمال زیاد در آینده مدلی ارزانتر هم به بازار عرضه خواهد کرد. شیائومی SU۷ توسط بایک، خودروساز دولتی چینی در کارخانه‌ای ساخته می‌شود که ظرفیتش دویست هزار دستگاه در سال است.

۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۳
کد خبر: 54218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha