مردم مواظب باشند / نشت گاز این بلای وحشتناک را سر ساختمان می‌آورد + فیلم

رئیس کل دادگستری استان سمنان علت رخ دادن انفجار در یک مجتمع مسکونی در گرمسار را نشت گاز اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رئیس کل دادگستری استان سمنان امروز (۲۱ فروردین ماه) اظهار کرد: صبح روز گذشته وقوع انفجار در یک واحد از مجتمع مسکونی آریانا در شهرستان گرمسار منجر به مصدوم شدن برخی ساکنان و وارد شدن خسارت‌ مالی شدید به واحدهای مسکونی و تجاری متعددی شد.

وی بیان کرد: به محض اطلاع به مسؤولان قضایی مربوطه دستور داده شد، با حضور در محل حادثه، با فراخوانی نهادهای اجرایی و امدادرسانی، ضمن حفظ نظم و آرامش عمومی برای تسهیل در خدمات‌رسانی و مقاوم‌سازی اماکن زیان‌دیده، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

محمدجعفر عبداللهی اعلام کرد: بررسی اولیه حاکی از نشت گاز در یک واحد مسکونی مستقر در طبقه دوم مجتمع حکایت دارد که باعث مصدوم شدن عده‌ای از ساکنان و تخریب واحدهای مسکونی مجتمع، ساختمان مجاور و حتی تعدادی از واحدهای تجاری محل شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به صدور دستورهای اولیه، گفت: انتقال تمام ساکنان از مجتمع همراه با رعایت نکات ایمنی، مقاوم‌سازی واحد مسکونی آسیب‌دیده که باعث ریزش ساختمان نشود، پیش‌بینی اماکنی برای استقرار ساکنان واحدهای آسیب‌دیده، جلوگیری از نقل و انتقال اموال ساکنان توسط افراد ناشناس و افزایش گشت‌های انتظامی، انجام اقدامات ایمنی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و خسارت‌های مالی دیگر، پیگیری تسریع در روند درمان مصدومان، شناسایی تمام ساکنان و اطمینان از اطلاع افراد هر واحد مسکونی از دیگر اعضای خانواده، حضور کارشناسان اولیه خسارت در محل حادثه برای تعیین میزان خسارت واحدهای آسیب‌دیده پیگیری و عملیاتی شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه نظارت جدی مسؤولان قضایی گرمسار تا عادی‌سازی شرایط ادامه دارد، افزود: تاکنون صدمه بدنی منجر به فوت در این حادثه گزارش نشده است. مردم با رعایت نکات ایمنی از وقوع حوادث احتمالی از این دست برای خود و دیگران پیشگیری کنند.

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 54203
منبع: پایگاه خبری رکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha