سهام باشگاه پرسپولیس فروش نرفت/ سرخابی ها همچنان بدون مشتری

ساعات معاملات بازار فرابورس در حالی به پایان رسید که سهام بلوکی باشگاه پرسپولیس فروخته نشد. باشگاه پرسپولیس برای تفکیک مالکیت خود تا روز پنجم اردیبهشت فرصت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در حالی‌که سازمان خصوصی‌سازی و بازار فرابورس روز یازدهم فروردین را به عنوان زمان عرضه سهام پرسپولیس اعلام کرده بودند، معاملات روز شنبه این بازار بدون فروش سهام پرسپولیس به پایان رسید.

مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند، پیرو اطلاعیه شماره ۶۵۱۶/الف/۰۲ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ این شرکت، تعداد ۵,۳۶۲,۶۵۷,۶۵۰ سهم معادل ۵۱ درصد (پنجاه و یک درصد) سهام کنترلی شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیس ۴) به طور نقد و شرایطی با قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آنکه از ۳,۹۴۶ ریال کمتر نباشد و قیمت پایه کل معادل تعداد سهام قابل عرضه ضربدر قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آنکه از ۲۱,۱۶۱,۰۴۷,۰۸۶,۹۰۰ ریال کمتر نباشد، امروز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۱ از طریق تابلوی زرد بازار پایه فرابورس ایران، مورد عرضه قرار می‌گیرد.

نکته مهم اینکه فرابورس اعلام کرده بود که تنها تا روز ششم فروردین ماه تقاضای خرید برای این باشگاه را قبول خواهد کرد و در این ۵ روز شرایط واگذاری را بررسی خواهد کرد اما حالا مشخص شده که احتمالاً مشتری جدی هم برای سهام بلوکی قرمزها وجود نداشته است.

پرسپولیس و استقلال تا روز پنجم اردیبهشت برای تفکیک سهامداران خود فرصت دارند؛ در غیر این صورت هر دو باشگاه شانس دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در رقابت‌های قاره‌ای را از دست خواهند داد. باشگاه پرسپولیس برای تفکیک مالکیت خود تا روز پنجم اردیبهشت فرصت دارد و یازدهم فروردین، موعد تسویه حساب با طلبکاران مالی باشگاه‌های آسیایی است.

این در حالی است که البته صبح امروز بانک ملت مذاکرات برای برعهده گرفتن مالکیت پرسپولیس را تأیید کرد اما در عین حال هنوز واگذاری به‌صورت رسمی انجام نشده است.

وزارت ورزش و جوانان، اعلام کرده با پایان ساعات معاملات فرابورس، عرضه ۵۱ درصد سهام باشگاه پرسپولیس، متقاضی کلان نداشت و سهام این باشگاه فروش نرفت: «احتمالا ظرف چند روز آینده دوباره برای فروش ۵۱ درصد سهام کلان پرسپولیس در فرابورس اقدام خواهد شد.»

۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 53887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha