دنی آلوز با وثیقه یک میلیون یورویی آزاد شد

دنی آلوز، ستاره سابق بارسلونا، با پرداخت وثیقه یک میلیون یورویی از زندان آزاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آلوز از ژانویه سال گذشته میلادی به اتهام تجاوز به دختری در کلوبی شبانه در جشن شب سال نوی میلادی ۲۰۲۳ در بازداشت بود و دادگاه با آزادی او مخالفت کرد.

حکم اولیه این پرونده چند روز قبل صادر شد و او به پرداخت ۱۰۰ هزار یورو به علاوه ۴.۵ سال زندان محکوم شد اما درخواست از سوی وکلای او برای تجدید نظر ارائه شده و آنها خواهان آزادی این بازیکن سابق بارسا در زمان اعلام حکم نهایی بودند.

1999993

دادگاه بارسلونا به این دلیل که نگران فرار این ستاره سابق تیم ملی برزیل از خاک اسپانیا بود و با توجه به این که قانون استرداد مجرم بین کشور اسپانیا و برزیل وجود ندارد، حاضر نبود با این درخواست موافقت کند اما حالا وکلای او توانسته‌اند نظر قاضی‌های پرونده را تغییر دهند.

این دادگاه امروز اعلام کرد که با اکثریت آرا و با استفاده از رای گیری مخفی با آزادی موقت آلوز با قید وثیقه یک میلیون یورویی موافقت کرده است و در صورتی که این مبلغ به زودی پرداخت شود، او می‌تواند در چند روز آینده آزاد شود.

این در حالی است که هر دو پاسپورت برزیلی و اسپانیایی آلوز ضبط شده تا مانع از هرگونه اقدام او برای ترک خاک این کشور و فرار از رای دادگاه شود.

1988447

فرار از زندان با ۹ میلیون یورو!

آلوز در روزی که خبر محکومیت زندان خود را شنید، خبر خوبی هم دریافت کرد. درست در روز محکومیتش، آلوز متوجه شد که پرونده‌اش علیه اداره مالیات اسپانیا به سود او مختومه شده است. آلوز از اداره مالیات شکایتی مطرح کرده بود که در آن توانست پیروز شود.

بر اساس حکم جدید، اداره مالیات باید فورا در مجموع ۹ میلیون یورو به دنی آلوز پرداخت کند. او قبلا توسط این نهاد به پرداخت جریمه مربوط به کمیسون یکی از ایجنت‌های فوتبال محکوم شده بود ولی توانست ثابت کند حق با او بوده است. وکلای آلوز بلافاصله درخواست آزادی موقت او را داداند، به این ترتیب که با وثیقه ۹ میلیون یورویی تا زمان مشخص شدن رای فرجام خواهی آلوز، او بتواند از زندان خلاص شود. به این ترتیب، آلوز شانس بالایی برای آزادی موقت داشت و امروز نیز به هدفش رسید.

۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 53570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha