مهسا قربانی «قربانی» شد/ آقای نقی معمولی! چرا حذف داور زن را گردن نمی‌گیری؟

قرار بود دو داور زن برای اولین بار در اتاق VAR در قضاوت دربی نقش داشته باشند اما پای هیچ کدام به این اتاق نرسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبر ورزشی تا همین چند وقت پیش تنها یک داور ایرانی لایسنس قضاوت با کمک داور ویدیویی را داشت. در دربی رفت که قرار شد برای اولین بار این سیستم و تکنولوژی وارد کشور شود تنها به همین دلیل موعود بنیادی‌فر قضاوت را بر عهده گرفت.

در تمام سال‌های اخیر به دلیل نداشتن وی‌ای‌آر داوران ما امکان قضاوت در عرصه بین‌المللی را از دست داده بودند. یکی از شعارهای فدراسیون فوتبال در بازگشت دوباره مهدی تاج حل این مشکل برای همیشه بود. وقتی داوران ایرانی برای دیدن دوره آموزش قضاوت با تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی به عربستان رفتند، آن‌قدر این اتفاق بزرگ می‌نمود که شخص رئیس فدراسیون نیز همراه آن‌ها رفت و تک‌تک مدیران فدراسیون بارها به این حرکت افتخار کردند. کاری که هرچند بسیار دیر بود، اما ما هم بابت آن از فدراسیون تمجید کردیم.

این بار و دربی برگشت دیگر فقط یک داور امکان قضاوت نداشت ولی یک خبر از این هم مهم‌تر بود؛ خبری که با افتخار از طرف مسئولان فدراسیون اعلام شد که برای نخستین بار داوران زن هم می‌توانند سهمی در برگزاری مهم‌ترین بازی سال داشته باشند.

بعد از انتخاب مهسا قربانی به عنوان داور دربی، علی خسروی به عنوان سخنگوی کمیته داوران پستی اینستاگرامی گذاشت و به رسانه‌ها حمله کرد که چرا بابت این انتخاب شجاعانه به ما تبریک نمی‌گویید!

اما حالا چه؟ همه می‌دانیم که چه اتفاقی برای خانم مهناز ذکایی افتاد. او به خاطر عکسی از سال ۹۷ با یک حرکت درست فدراسیون کنار گذاشته شد تا شائبه‌های بعدی ایجاد نشود. همان زمان شایعاتی در مورد مهسا قربانی هم وجود داشت...

هیچ‌کس نمی‌داند نام مهسا قربانی چرا و چطور از دایره قضاوت در دربی خط خورد، چون هیچ‌کس از مسئولان فدراسیون و متولیان امر در این مورد توضیحی به مردم و رسانه‌ها نمی‌دهد و در چنین شرایطی همه می‌دانند که شایعات مخرب چطور مثل قارچ رشد می‌کنند و همه جا را فرا می‌گیرند.

نکته اینجاست که فدراسیون همواره خود را متعهد به هماهنگی و همکاری با نهادهای دیگر نشان داده و خیلی وقت‌ها که در مورد جابه‌جایی زمان یا مکان یک مسابقه که مورد پرسش از طرف رسانه‌ها و فوتبال‌دوستان قرار می‌گیرد، توپ را به زمین نهادهای دیگر انداخته و خود را همراه با آن‌ها نشان می‌دهد. سوال اینجاست که چطور می‌شود چنین فدراسیونی برای چنان حرکتی و انتخاب داوران زن برای اولین بار با همان نهادها هماهنگ نکرده باشد؟ اگر هماهنگ نکرده پس چطور سخنگوی کمیته داوران چنین پز ماجرا را می‌داد و خواستار تشویق و تمجید رسانه‌ها بود؟

اگر کار فوتبال دست شما نیست چرا حقوق می‌گیرید و روی آن صندلی نشسته‌اید و اگر هم هست، بگویید چه شد؟ چرا نشد؟ چرا از اول فکر همه جا را نکردید؟ نکند خانم قربانی الان باید بگوید چرا داور دربی نشده؟ اگر او مشکلی داشت چرا نامش را عنوان کردید و اگر مشکلی نداشت، چرا پشت این انتخاب خود نایستادید؟ اگر خودتان را جای مهسا قربانی بگذارید آیا احساس قربانی شدن ندارید؟ این‌که یک استعداد که این‌همه پای او وقت و هزینه صرف شده تا به این درجه و جایگاه در قضاوت برسد، بعد از این با کدام انگیزه و روحیه باید تمرین و تلاش کند تا به پیشرفت خود ادامه دهد؟

۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 53389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha