یک هلدینگ ثروتمند بزودی استقلال را می‎‌خرد + جزئیات

با اعلام معاون اول رئیس جمهور، سهام باشگاه استقلال با رعایت تشریفات قانونی واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد واگذاری استقلال و پرسپولیس به مراحل جدی تر خود رسیده است. برای حضور سرخابی‌ها در فصل بعد رقابت‌های باشگاهی در سطح قاره آسیا، لازم است که هر دو تیم به بخش خصوصی واگذار شوند که دو تیم تا یازده فروردین برای این کار زمان دارند.

امروز ایرنا برگه‌ای را با امضای محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور منتشر کرد که او تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص تعیین مالکان جدید باشگاه پرسپولیس را به دستگاههای ذی ربط ابلاغ کرده است.

در شرایطی که در این نامه عنوان شده است معادل ۸۰ درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر بابت رد دیون و سایر تکالیف دولت واگذار می‌شود، از واگذاری سهام استقلال نیز خبر داده شده است.

در بند پنجم این نامه آمده است که «سهام دولت در شرکت فرهنگی ورزشی استقلال با رعایت تشریفات قانونی واگذار خواهد شد» تا مشخص گردد که پس از پرسپولیس، آبی‌های پایتخت نیز به بخش خصوصی واگذار می شوند تا بالاخره طلسمی که سالهاست گریبان دو تیم بزرگ پایتخت را گرفته، باز شود.

از هولدینگ خلیج فارس به عنوان جدی ترین خریدار استقلال یاد می شود البته که گفته می شود آبی‌ها ابتدا زیر نظر وزارت ورزش فعالیت می کنند و پس از حل برخی موانع بر سر راه، استقلال نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۸
کد خبر: 53259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • چمران US ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      1 0
      پرسپولیس رو دادن به جای بدهیشون به یه سازمان ورشکسته و حالا استقلال رو میخوان بدن به یه هلدینگ
    • داد IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      قربون خدابرم.وقتی وزیر داریی که کیسه کش تار هست پیشنهاد میده واسه واگذاری پرسپولیس به تامین اجتماعی و و یه مشت ارگان خدماتی مقروض ما هوادارا نباید ساکت بنشینیم..چرا مزایده نمیزارن؟چرا فرمایشی شد؟از سال93که واگذاری شروع شد با اون همه خواهانی که پرسپولیس داشت بعکس کیسه که هیچکس نمیخواستش چرا واگذار نشد به یکی از اونها؟