کشمکش در اصفهان بر سر کنسرت علیرضا قربانی

کنسرت قربانی دیشب لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روزنامه هفت صبح با وجود وعده‌های وزیر ارشاد و معاونت‌های مربوطه، کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان دیشب لغو شد. این‌بار ستاد امربه‌معروف جلودار قضیه است و اگر دفعه قبل آقای جان‌نثاری، معاون استاندار اصفهان بخش قانونی ماجرا را تامین کردند، این دفعه علیرضا قاسمی، معاون سیاسی فرمانداری این وظیفه را تقبل کرده است.

جالب آنکه در این کشمکش وزارت ارشاد بر اجرای این کنسرت حتی با یک روز تاخیر پافشاری کرده است خیلی شرایط عجیبی است. اول حرف‌های دبیر ستاد امربه‌معروف اصفهان یعنی حجت‌الاسلام مظاهری را بخوانید و بعد هم توجیهات «قانونی » جناب قاسمی. ماجرا دستتان می‌آید. و بعد هم توضیحات وزارت ارشاد اصفهان.

یک: دبیر ستاد امربه‌معروف استان اصفهان در بیانیه‌ای درباره کنسرت علیرضا قربانی اعلام کرده است: ارشاد می‌خواهد بعضی اتفاقات که در کشور رقم می‌زند، در اصفهان هم بیفتد که اگر موفق شد در مشهد و قم هم انجام دهد. این شهر خط مقدم شهرهای ارزشی کشور است، اما مردم ارزشی اصفهان معتقد هستند که در این شهر شئونات ارزشی باید رعایت شود.

بحث آوردن نوازنده زن طبق فتوای علما اگر امکان مفسده باشد، نباید صورت بگیرد؛ چراکه ترویج موسیقی و الگوسازی نوازندگی بنا به حکم شرع جایز نیست. توصیه به عوامل اجرایی به همین شکل بوده است، ما پذیرای آقای قربانی هستیم و برای ایشان احترام ویژه قائلیم. از خودشان برای اجرای برنامه دعوت می‌کنیم؛ اما باتوجه ‌به نظر علمای اصفهان این اجرا باید با رعایت اقتضای ارزش‌های اصفهان برگزار شود. همه این موارد انتقال ‌داده و مطالبه شده است و دوستان در مجموعه استانداری هم به این نکات معتقد هستند؛ اما در وزارتخانه بعضی اصرارهای بی‌جایی در این مورد وجود دارد و حاشیه‌سازی‌هایی ایجاد شده است.

آقای سالاری در مصاحبه‌ای که در سایت وزارت ارشاد هم هست، گفته‌اند هیچ برنامه کنسرتی در کشور تا زمانی که مجوز برگزاری از شورای تامین شهر مربوطه را نگرفته‌اند نمی‌توانند تبلیغ و بلیت‌فروشی کنند. حال سوال اینجاست در شرایطی که هیچ مجوزی صادر نشده، بلکه ابلاغ شده و باتوجه به عدم پذیرش شرایط اجازه برگزاری داده نمی‌شود، چرا وزارت اقدام به تبلیغات و فروش بلیت کرده.

همه این مشکلات به‌عهده شخص آقای سالاری است که خلاف قانون ابلاغی و اقراری خودشان عمل کرده‌اند. باز یادآور می‌شوم اصفهان آمادگی دارد جشن پیروزی مردم عزیز در انتخابات را با حضور خواننده خوبمان آقای قربانی برگزار نماید البته با رعایت اقتضائات ارزشی این شهر شهیدپرور.

دو: علیرضا قاسمی، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اصفهان هم در تکمیل این فرآیند اظهار کرد: اجرای صحنه‌ای آقای علیرضا قربانی همه مراحل برای اخذ مجوز نهایی را طی نکرده است؛ بنابراین ایشان هیچ‌گونه اجرایی در اصفهان نخواهد داشت. وی افزود: جلسه‌ای را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشتیم که ایشان هم اذعان داشتند مجوز نهایی صادر نشده است.

سه: وزارت ارشاد اصفهان اعلام کرد که به رغم برگزار نشدن کنسرت در شب گذشته امشب این کنسرت طبق برنامه برگزار خواهد شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 53072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha