معاون حقوقی رئیس‌جمهور: از کانادا شکایت کردیم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور اعلام کرد که ایران از کانادا شکایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در دادگاه‌های خارج از کشور در مورد پنج پرونده رأی به نفع کشورمان صادر شده است. در خصوص مدارس ما یک پرونده به سود آموزش و پرورش با استرداد آن، صادر شده است. همچنین در پرونده دیگری باید به ما راجع به مدارس خسارت پرداخت شود.

دهقان ادامه داد: یک پرونده دیگر در کشور فرانسه داشتیم که رأی به سود کشورمان صادر شده است که به زودی رأی آن را اعلام خواهیم کرد. همچنین یک پرونده دیگر هم در کشور لوکزامبورگ داشتیم که به دیوان عالی کشور لوکزامبورگ ارجاع شد. در آنجا هم دادگاه استیناف رأی تجدید نظر را به سود کشورمان صادر کرده است و وجوه بلوکه شده کشورمان در آنجا رفع توقیف شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص مشکلات بازگشت اموال به کشورمان، اذعان کرد: البته انتقال این وجوه به دلیل تحریم‌های آمریکایی به کشورمان دچار مشکل است. همچنین هم اکنون دو پرونده دیگر نیز به صورت جاری داریم.

دهقان در خصوص آرای غیر قانونی دادگاه‌های آمریکایی در خصوص کشورمان گفت: یک فهرستی از دعاوی در خارج از کشور داریم که آمریکایی‌ها اسم آن را دعاوی ضد تروریستی گذاشتند و به ناحق به دلیل اتفاقاتی که در سال‌های گذشته در منطقه افتاده است، در آمریکا پرونده‌هایی را در دادگاه‌ها تشکیل داده و برخلاف مقررات بین المللی، مصونیت جمهوری اسلامی ایران را نقض کرده و به نفع خودشان در دادگاه‌ها رأی صادر کرده‌اند.

وی ادامه داد: آنها تلاش می‌کنند که این آرا را در اروپا مورد شناسایی و اجرا قرار دهند، اما خوشبختانه تاکنون هیچ کدام از این آرا در اروپا مورد شناسایی و اجرا قرار نگرفته است. تنها کشور کانادا با آمریکا همکاری کرده است و در این خصوص آرای آمریکایی‌ها را پذیرفته و اجرا کرده است که ما از این کشور در دیوان بین المللی شکایت کرده‌ایم. پرونده در آنجا جاری است و امیدواریم که در این دادگاه رأی به سود کشورمان صادر شود.

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 52388
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha