نمایندگان مجلس خبرگان چقدر حقوق می‌گیرند؟

آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی می‌گوید: «برخی فکر می‌کنند ما پیرمردها عصازنان در پی پول هستیم! اما هیچ پرداخت حقوقی در خبرگان وجود ندارد. مردم ما مردم خیلی‌خوبی هستند و امام راحل با همین مردم خوب آمریکا را سرجایش نشاند و شاه را با چشمان گریان از ایران بیرون کرد.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امام جمعه بندرعباس که سابقه‌ی نمایندگی خبرگان رهبری در دوره سوم و نیمی از دوره چهارم را در کارنامه دارد و اکنون برای خبرگان رهبری از تهران در انتخابات پیش رو داوطلب شده است، درباره‌ی حقوق نمایندگان مجلس خبرگان صحبت کرده است.

وی درباره‌ی حقوق نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: به یاد دارم که سال‌ها پیش در پاویون فرودگاه کرمان نشسته بودیم و منتظر هواپیما بودیم که مقداری بلیت گران شد و پرسیدم چرا گران شده است؟ یک کرمانی پولدار حرف‌هایم را شنید و گفت شما چرا این حرف را می‌زنید؟ دیگران بگویند قابل‌قبول است، اما شما چرا؟ پرسیدم شوخی می‌کنید؟

من امام جمعه بندرعباس هستم، نماینده خبرگان هم هستم، نماینده رهبری هم هستم، فکر می‌کنید به‌عنوان امام جمعه به من چقدر حقوق می‌دهند؟ آن زمان ۱ میلیون تومان پول زیادی بود. آن آقا به من گفت حداقل ۱ میلیون تومان که می‌گیری. پاسخ دادم به من با این شرایطی که گفتم ۸۰ هزار تومان حقوق می‌دهند. در عین حال در خبرگان هم عضو هستم؛ فکر می‌کنی آنجا چقدر حقوق می‌گیرم؟ گفت باید حقوق خوبی باشد. پاسخ دادم خبرگان اصلاً حقوقی ندارد.

برخی فکر می‌کنند ما پیرمردها عصازنان در پی پول هستیم! اما هیچ پرداخت حقوقی در خبرگان وجود ندارد. مردم ما مردم خیلی‌خوبی هستند و امام راحل با همین مردم خوب آمریکا را سرجایش نشاند و شاه را با چشمان گریان از ایران بیرون کرد. اما یک کار انجام نمی‌شود که رهبری انقلاب هم بر انجام آن تاکید دارند و همان «جهاد تبیین» است. مردم نکاتی را نمی‌دانند که اگر بدانند تفاوت‌هایی ایجاد می‌شود. در ندانستن، قهراً قضاوت غلط می‌شود. فقط در اجلاسیه‌های اسفندماه خبرگان گاهی به ما هدایایی می‌دهند و گاهی نمی‌دهند! کل درآمد یک خبره همین است که عرض کردم.

هرکس قبول ندارد از خبره‌ای که می‌شناسد سئوال کند؛ بنابراین خبرگان، عصازنان به فکر پول نیستند، به فکر انجام تکلیف هستند. اینکه مسن‌ترها در خبرگان حاضر می‌شوند نیز به این دلیل است که این مجلس، جایگاه شیوخ است. مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی چندین‌بار تاکید کرد این مجلس جایگاه شیوخ است.

۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 52272
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha