جزئیات پیشنهاد خارجی بیرانوند؛علیرضا دوباره به اروپا می‌رود؟

علیرضا بیرانوند ستاره پرسپولیس با یک پیشنهاد خوب از سوپرلیگ ترکیه مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد بدون تردید بهترین گلر ۱۰ سال اخیر فوتبال ایران کسی نیست جز علیرضا بیرانوند. ستاره ملی پوش پرسپولیس خیلی زود با درخشش در نفت تهران چهره شد و به تیم ملی هم رسید. علیرضا با گرفتن پنالتی رونالدو به یک شهرت جهانی رسید و روز به روز هم به شهرت او اضافه شد. بیرانوند تنها گلری است که در جمع نامزدهای مرد سال آسیا قرار گرفته است. علیرضا بعد از درخشش در تیم ملی و پرسپولیس به آرزوی خود که رفتن به اروپا بود، رسید و راهی بلژیک شد. شرایط در این کشور برای علیرضا خوب پیش نرفت و بیرانوند خیلی نتوانست در آنتورب بازی کند. پرتغال مقصد بعدی علیرضا بود و ستاره فوتبال ایران راهی بواویستا شد.

اوضاع در این تیم پرتغالی برای علیرضا کمی بهتر شد ولی کرونا و البته یکی دو مصدومیت بدموقع باعث شد تا او به آن چیزی که دلش می‌خواهد نرسد. چند ماه قبل از جام جهانی بیرانوند دوباره به فکر بازگشت به ایران افتاد و پرسپولیس بهترین انتخاب ممکن برای علیرضا بود. قرمزها گلر مطمئنی نداشتند و بیرانوند هم به دنبال پس گرفتن جایگاهش در تیم ملی بود تا دومین جام جهانی را تجربه کند.

علیرضا بیرانوند بعد از بازگشت به فوتبال ایران، فصل رویایی را در جمع سرخ‌پوشان پایتخت گذراند و توانست یکی از ارکان اصلی تیمش پرسپولیس در مسیر رسیدن به ۳گانه باشد. بیرانوند که در ۲ سال دوری‌اش از پرسپولیس نتوانست روزهای خوبی را در فوتبال بلژیک و پرتغال بگذراند، شرایطی کاملاً متفاوت را دردو فصل اخیر در پرسپولیس داشت و توانست به نوعی روی ناکامی‌هایش در دو فصل گذشته سرپوش بگذارد.

بیرانوند که در سودای تثبیت جایگاهش در تیم ملی و البته رسیدن به افتخارات بیشتر در مستطیل سبز به فوتبال ایران بازگشت، توانست همه رویاهای خود را محقق شده ببیند و درخشش این دروازه‌بان شماره یک در فصلی که گذشت باعث شد تا هم علیرضا بیرانوند به نوعی در عرصه باشگاهی احیا شود و هم اینکه سرخ‌پوشان پایتخت بعد از آنکه یک فصل بدون جام را گذراندند، موفق شدند در حضور بیرانوند به هر ۳ جام ممکن دست پیدا کنند و فصل را در ایده‌آل‌ترین شکل ممکن به پایان ببرند. بیرانوند که حالا جزو کاپیتان‌های پرسپولیس به حساب می‌آید، بعد از فسخ قراردادش با این تیم در تابستان و بستن قرارداد جدید، تا پایان سال بعد با پرسپولیس قرارداد دارد.

با این حال علیرضا بعد از جام ملت‌های آسیا که با حذف تلخ تیم ملی همراه بود، با یک پیشنهاد اروپایی جذاب مواجه شده است. بیرانوند که عملکرد خوبی در جام ملت‌های آسیا داشته، از سوپر لیگ ترکیه پیشنهاد دریافت کرده است. باشگاه مدنظر یکی از تیم‌های میانه جدولی ترکیه است و پیشنهاد رسمی خود را هم به باشگاه پرسپولیس و هم شخص بیرانوند ارائه کرده است. بیرانوند در قراردادش حق فسخ ندارد و بندی برای جدایی او در قرارداد نوشته نشده است که بتواند با پرداخت پول رضایتنامه از پرسپولیس جدا شود.

از همین رو تصمیم نهایی را باشگاه پرسپولیس خواهد گرفت و با توجه به اینکه بیرانوند ستون تیم است و پیدا کردن جایگزین برای او اصلا کار راحتی نیست، احتمالا با جدایی علیرضا مخالفت خواهد کرد. با این حال تیمی که خواهان بیرانوند شده در آفر خود به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که حاضر است برای گرفتن رضایتنامه بیرانوند، یکی از گلرهای فعلی خود را به همراه مبلغی به پرسپولیس بدهد تا این باشگاه با جدایی بیرانوند موافقت کند.

همچنین دستمزد بیرانوند برای یک فصل و نیم، مبلغ بالایی است و پول خوبی به گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی می‌رسد. هنوز باشگاه پرسپولیس پاسخی به نامه باشگاه ترکیه ای نداده و خود بیرانوند هم با توجه به قراردادش با باشگاه پرسپولیس، تصمیم گیری نهایی را به عهده باشگاه گذاشته و تابع تصمیمات مدیران و کادرفنی پرسپولیس است.

۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 52204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha