تصاویر| جزئیات یک خرید جدید؛ استقلال بازیکن ۸۸ میلیاردی جذب کرد

با ارسال پیام تصویری مهاجم جدید تیم استقلال این بازیکن رسماً اعلام کرد که به زودی در جمع آبی پوشان حضور پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد جلال الدین ماشاریپوف بازیکن خط حمله تیم ملی فوتبال ازبکستان که نامش از اواسط پاییز به عنوان یکی از گزینه‌های مد نظر سرمربی استقلال مطرح بود ظرف روزهای گذشته با امضای قراردادی توسط مدیر برنامه‌هایش - با نماینده باشگاه استقلال - رسماً شرایط حضور در این تیم را پذیرفت. این ملی پوش ازبک متولد اول سپتامبر سال ۱۹۹۳ و در حال حاضر ۳۰ ساله است. متولد شهر «گرگانج» در کشور ازبکستان با قد ۱۷۲ سانتی متر - نسبتا متوسط رو به بالا - و ۷۰ کیلوگرم وزن. ماشاریپف راست پاست و مهاجم اما طبق جدول مشخص شده در صفحه این بازیکن در ترانسفر مارکت بیشتر در پست وینگر راست توپ می‌زند اما قابلیت بازی در وینگر چپ و نوک خط حمله را نیز دارد.

تصاویر| جزئیات یک خرید جدید؛ استقلال بازیکن ۸۸ میلیاردی جذب کرد

صفحه این بازیکن در سایت ترانسفرمارکت در ۲۹ آذر سال جاری به روز شده است

این بازیکن در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نیز یکی از بازیکنان اصلی در ترکیب تیم ملی ازبکستان بود که همراه با این تیم تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و در نهایت مغلوب تیم ملی قطر شد و همراه با هم تیمی‌هایش از گردونه مسابقات حذف شدند. طبق آنچه در صفحه رسمی این بازیکن در سایت ترانسفر مارکت آمده قرارداد او در تاریخ چهارم فوریه ۲۰۲۴ یعنی روز یکشنبه پانزدهم بهمن ماه سال جاری آغاز شده و تا تاریخ سی‌ام جون ۲۰۲۵ یعنی دوشنبه نهم تیرماه سال ۱۴۰۴ و پایان فصل بیست و چهارم لیگ برتر ادامه خواهد داشت. اما نکته جالب توجه‌تر در ارتباط با این بازیکن، رقم تعیین شده به عنوان ارزش ارزی این بازیکن در حال حاضر است که یک و نیم میلیون یورو برای این بازیکن قیمت تعیین شده است.

تصاویر| جزئیات یک خرید جدید؛ استقلال بازیکن ۸۸ میلیاردی جذب کرد

با احتساب قیمت یورو امروز - در بازار آزاد - که حدود ۵۹ هزار و۳۰۰ تومان تعیین شد رقم قرارداد ماشاریپوف و استقلال چیزی در حدود ۸۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان خواهد بود! گرچه به احتمال زیاد باشگاه استقلال از این بازیکن و مدیر برنامه‌هایش تخفیف گرفته اند و یا قرار است این رقم ظرف یک سال و نیم به او پرداخت شود چون موضوع سقف هزینه ها و مسایلی ازین دست نیز گریبانگیر استقلال خواهد شد.

ذکر این نکات لازم به نظر می رسد که ماشاریپوف پیش از پیوستن به استقلال بازیکن باشگاه پانسرایکوش کشور یونان بود که در نیم فصل اول فصل جاری تنها در ۷ مسابقه به مدت ۴۳۹ دقیقه میانگین ۶۲ دقیقه در هر بازی، موفق به حضور در ترکیب این تیم شد و هیچ گلی هم به ثمر نرساند. البته از این هفت مسابقه نیز در ۵ دیدار در ترکیب اصلی بود و در دو دیدار بعنوان بازیکن جانشین وارد ترکیب اصلی شد.

تصاویر| جزئیات یک خرید جدید؛ استقلال بازیکن ۸۸ میلیاردی جذب کرد

ماشاریپوف در فصل گذشته نیز عضو باشگاه النصر عربستان بود که در ۱۴ بازی تنها ۴۹۲ دقیقه موفق به حضور در ترکیب تیمش شد و میانگین سهم حضور او در این ۱۴ مسابقه بیشتر از ۳۵ دقیقه نبود! در واقع با توجه به عملکرد نسبتاً ضعیف این بازیکن در یک سال و نیم گذشته در باشگاه‌های النصر و تیم یونانی به نظر می‌رسد جواد نکونام ریسک بزرگی در ارتباط با این بازیکن کرده و یا شاید خواسته‌هایی که از او دارد متفاوت با آن چیزی است که سرمربیان تیم‌های قبلی از این بازیکن انتظار داشتند.

با نگاهی به جدول اخطارهای این بازیکن مشخص می شود او ظرف یک سال و نیم گذشته هرگز در دو تیم یونانی و عربستانی اخراج نشده و تنها دو کارت زرد(یکبار در النصر و یکبار در پانسرایکوش) دریافت کرده است. با توجه به دقایق کم حضور این بازیکن در این دو تیم می‌توان گفت این تعداد کارت زرد با توجه به دقایق کم حضورش در ترکیب تیم‌های یونانی و عربستانی او را بازیکنی نسبتاً آرام معرفی می کند. اما نگاهی به جدول بازی‌های ملی این بازیکن نیز مشخص می‌کند او در طول این سال‌ها، ۶۰ بار برای تیم ملی فوتبال کشورش به میدان رفته و از این نظر یکی از بازیکنان با تجربه ازبکستانی به شمار می‌رود. او ۱۲ گل ملی نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است اما وظیفه اصلی او گلسازی و خلق موقعیت برای هم تیمی هایش بوده است.

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴
کد خبر: 52079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha