قیمت‌ سرسام‌آور رستوران نصرت، خشم کاربران اجتماعی را بر انگیخت

​​​​​​​نصرت اخیرا صورتحسابی سرسام آور از یکی از مشتریان شعبه رستوران اش در دبی را با متنی تحت عنوان "پول می آید، پول می رود" نشان داد که در آن یک مشتری ناشناس بیش از ۸۰ هزار پوند برای غذا و نوشیدنی خرج کرده بود مبلغی بیش از دو برابر میانگین دستمزد همه کارگران در بریتانیا.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از میرر، ماه ژانویه برای بریتانیایی‌ها در سراسر کشور ماه سختی بوده است، زیرا افزایش قیمت در دوره کریسمس کماکان ادامه داشته است. با این وجود، بحران هزینه‌های زندگی علیرغم آن که باعث شده در زمستان بسیاری از اروپایی‌ها بین تغذیه خانواده یا گرم نگهداشتن خود در خانه یکی را انتخاب کنند افراد فوق ثروتمند براحتی در رستوران‌ها پول خرج می‌کنند.

در شعبه رستوران نصرت در دبی صورتحساب جالبی به مبلغ ۳۹۸۶۳۰ درهم (تقریبا ۸۵۰۰۰ پوند) وجود داشته که توسط شخص نصرت در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام به نمایش گذاشته شد.

خشم کاربران رسانه های اجتماعی از قیمت های سرسام آور شعبه رستوران نصرت در دبی/ خشم کاربران اجتماعی از صورتحساب نمایی نصرت/ خشم کاربران رسانه های اجتماعی از نصرت:
این رستوران‌دار ترک‌تبار در سال ۲۰۱۷ میلادی زمانی که ویدئویی در حال ژست گرفتن برای مزه دار کردن یک تکه گوشت گران قیمت و پاشیدن چاشینی بر روی آن از او در فضای مجازی پخش شد به شهرت رسید. او از آن زمان به این سو شعبه‌هایی از رستوران خود را در سراسر جهان از جمله در لندن، دبی، نیویورک و آنکارا افتتاح کرده است جایی که مشتریان می‌توانند استیک‌های ۱۱۴۰ پوندی را که با ورق طلای ۲۴ عیار پوشانده شده، سفارش دهند.

نصرت اخیرا صورتحسابی سرسام آور از یکی از مشتریان شعبه رستوران‌اش در دبی را با متنی تحت عنوان "پول می‌آید، پول می‌رود" نشان داد که در آن یک مشتری ناشناس بیش از ۸۰ هزار پوند برای غذا و نوشیدنی خرج کرده بود؛ مبلغی بیش از دو برابر میانگین دستمزد کارگران در بریتانیا.

در این صورتحساب، سفارش‌هایی از جمله سه استیک طلایی به قیمت ۳۳۰۰ پوند، یک فیله مینیون طلایی به قیمت ۲۴۰ پوند، برای دسر نزدیک به ۱۰۰۰ پوند، ۱۰۲ پوند برای دو بشقاب میوه به چشم می‌خورند. هم چنین برای نوشیدنی‌های الکلی سه بطری شراب به قیمت گزاف ۵۶ هزار پوند و همچنین کنیاک لوکس با قیمت ۶ هزار پوند سفارش داده شده بود. علاوه بر آن چهار نوشیدنی الکلی مارتینی، یک آب گازدار و یک قهوه ترک نیز در صورتحساب درج شده است. کاربران در اینستاگرام به سرعت از نصرت و رستوران اش انتقاد کرده و آن صورتحساب را "شرم آور" خواندند.

یک کاربر نوشت: "در حالی که بچه‌های غزه گرسنگی می‌کشند شما برای خوردنی یک غذای معمولی، اما گران قیمت از مردم مبالغ نامعقولی می‌گیرید". یک کاربر دیگر نوشته است:"شرط می‌بندم غذا چندان هم خوب نبود". سومین کاربر افزوده است:"تصور کنید تا این اندازه ثروتمند باشید و در رستورانی که چندان ارزش اش را ندارد غذا بخورید".

تعداد اندکی از کاربران تلاش کردند تا سطح فوق العاده ثروت آن مشتری را توجیه کنند و این استدلال را مطرح کردند که غذا دادن به کل مردم جهان وظیفه یک فرد نیست و اصولا امکان پذیر نمی‌باشد. یک کاربر دیگر نیز نوشته آن شخص ممکن است مقدار زیادی از دارایی خود را به یک خیریه اهدا کرده باشد و کاربران نباید بدون اطلاع از زندگی او از این صورتحساب سنگین انتقاد کنند.

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
کد خبر: 51806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha