پشت‌ پرده تجارت جراحی‌ زیبایی؛‌افزایش قد از ۶۵۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان!

افزایش قد نزدیک یک میلیارد هزینه دارد و با ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلیون می‌توان رنگ چشم‌ها را عوض کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ‌هیچکس فکر نمی‌کرد یک روز برسد که بتوان قد را افزایش داد، ‌اما در یکی دو سال گذشته آنقدر عمل‌های جراحی و روش‌های زیبایی عجیب و غریب رواج پیدا کرده که همین جراحی افزایش قد برای خیلی‌ها عادی شده است. جراحی‌های زیبایی همانقدر که عجیب و غریب و جدید هستند، هزینه‌های سنگینی هم دارند.

هزینه جراحی افزایش قد به میزان ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر ممکن است تا ۹۰۰ میلیون تومان خرج روی دستتان بگذارد. بعضی‌ها از حجم موهایشان راضی نیستند به همین دلیل دنبال بهترین روش کاشت مو می‌گردند، هزینه کاشت مو بسته به اینکه با چه روشی و در چه کلینیکی انجام می‌شود بین ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومان است. یک روشی هم هست که همه کارها را یک ربات مخصوص انجام می‌دهد که این ربات ۳۵۰ میلیون تومان خرج روی دستتان می‌گذارد.

جراحی‌های عجیب و غریب کم نیستند. مثلا کسانی که عاشق چشم‌رنگی هستند، این روزها می‌توانند رنگ چشم‌هایشان را تغییر بدهند، با اینکه بیشتر چشم‌پزشک‌ها توصیه می‌کنند این روش ممکن است برای همیشه بینایی افراد را به خطر بیندازد، ولی بعضی از طرفداران سینه چاک رنگ چشم آبی و سبز این ریسک را به جان می‌خرند

و حتی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان برای تغییر رنگ چشمشان خرج می‌کنند. به این جراحی‌ها باید روش‌های زیباسازی مثل، لمینت دندان، زاویه‌سازی فک و صورت، پیکر تراشی، کاشت ریش، لیفت شقیقه، بلفارو پلاستی، جراحی گوش را هم اضافه کرد. روش‌های زیباسازی که هر کدام بسته به کلینیک و پزشکی که انتخاب می‌کنید، هزینه‌های متفاوتی دارند.

‌افزایش قد از ۶۵۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان
شاید در کشورهای دیگر چند روش برای افزایش قد وجود داشته باشد، اما بررسی کلینیک‌هایی که جراحی‌های افزایش قد انجام می‌دهند، نشان می‌دهد در ایران فقط دو روش MTN و LON انجام می‌شود. در روش MTN یک میخ تلسکوپی در داخل استخوان گذاشته می‌شود و یک پیچ کوچک در خارج از پا قرار می‌گیرد.

کسانی که این جراحی را انجام می‌دهند، می‌گویند در این روش روزانه رشد قد یک میلیمتری امکان پذیر است به همین دلیل شاید گرانترین جراحی زیبایی که در ایران انجام می‌شود، همین باشد. هزینه این روش چون در بیمارستان انجام می‌شود و به اتاق عمل و دکتر بیهوشی نیاز است بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

البته به غیر از این هزینه‌ها حدود ۱۰۰ میلیون تومان باید برای هزینه بیمارستان و همچنین حدود ۲۰ میلیون تومان برای فیزیوتراپی و حدود ۵۰ میلیون تومان برای داروها و ویزیت هفتگی کنار بگذارید. یک روش دیگر افزایش قد هم انجام می‌شود که در این روش استخوان را می‌شکنند و از ابزارهایی مثل میخ‌های ساخته شده از آلیاژ فولاد ضد زنگ و فیکساتورهای خارجی با هم استفاده می‌کنند. هزینه این روش که LON نام دارد با خرج بیمارستان و فیزیوتراپی بین ۵۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان است.

تغییر رنگ چشم با لیزر؛ از ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون
این هم از جراحی‌های خیلی خطرناک است که بیشتر چشم‌پزشک‌ها آن را رد می‌کنند و حتی ممکن است فرد بینایی‌اش را از دست بدهد. اما بعضی از کسانی که می‌خواهند رنگ چشمشان را تغییر بدهند گوششان خریدار این حرف‌ها نیست و کار خودشان را می‌کنند. تحقیقات ما نشان می‌دهد در ایران کلینیک‌های خیلی کمی هستند که این ریسک را به جان می‌خرند و بیشتر آنها از مشتری رضایتنامه دریافت می‌کنند.

در روش لیزر با انرژی کم، رنگ دانه‌های عنبیه را تغییر می‌دهند. یعنی لیزر به سلول‌های رنگدانه در عنبیه چشم برخورد می‌کند. این فرآیند معمولاً به تغییر رنگ قهوه‌ای به رنگ آبی منتهی می‌شود و در حدود ۲۰ ثانیه طول می‌کشد.

هزینه این عمل بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است. یک جراحی دیگر هم هست که بیشتر در استانبول و دوبی انجام می‌شود که عمل ایمپلنت عنبیه نام دارد. به دلیل اینکه این جراحی در ایران انجام نمی‌شود، هیچ کلینیکی قیمت آن را تخمین نمی‌زند. اما اگر کمی جستجو کنید در بعضی از کشورهای همسایه ایمپلنت عنبیه با قیمت بین شش تا ۱۰ هزار دلار انجام می‌شود.

بلفاروپلاستی و برداشتن پف پلک‌ها؛ از ۱۲ تا ۴۵ میلیون
بعضی وقت‌ها پلک‌ها خسته می‌شوند و می‌افتند. گاهی وقت‌ها هم پفشان آنقدر زیاد می‌شود که دید را دچار مشکل می‌کند. به همین دلیل چشم پزشک توصیه می‌کند بلفاروپلاستی انجام بدهید، یعنی آن قسمت پلک اضافه را بردارید. بلفاروپلاستی شامل جراحی پلک فوقانی، جراحی پلک تحتانی و یا جراحی هر دو با هم است.

به طور معمول هزینه جراحی پلک پایین بیشتر از هزینه جراحی پلک بالا برآورد می‌شود. اگر بخواهید پلک پایین را بدون بیهوشی در کلینیک‌های زیبایی بلفاروپلاستی انجام دهید،‌ هزینه آن بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است، اما اگر در بیمارستان این جراحی را انجام بدهید با بیهوشی باید بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان هزینه کنید.

هزینه بلفاروپلاستی پلک بالا هم بین شش تا هشت میلیون تومان در کلینیک زیبایی و بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان در بیمارستان است. اما بعضی‌ها بلفاروپلاستی را همزمان برای چهار پلک انجام می‌دهند که هزینه آن در کلینیک حدود ۳۰ میلیون تومان و در بیمارستان بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان است.

جراحی میزان کردن گوش؛ از ۱۶ تا ۲۵ میلیون
اتوپلاستی یکی از جراحی‌های پرطرفدار است که بیشتر آقایان آن را انجام می‌دهند. در این روش قسمت بیرونی غضروف گوش را با بخیه به پوست سر می‌چسبانند و گوش‌ها از حالت نامیزانی بیرون می‌آیند. هزینه اتوپلاستی با یک سری معاینات و آزمایش‌ها مثل آزمایش خون، نوار قلب، داروها و هزینه‌های پانسمان از ۱۶ میلیون تومان تا ۲۵ میلیون تومان است.

یکی از جراحی‌های ساده گذاشتن چال برای گونه یا لپ است که مثل اتوپلاستی خیلی زمان نمی‌برد و زیاد هم دردناک نیست. در این روش جراح بدون بیهوشی چال لپ می‌گذارد. هزینه این عمل هم بسته به کلینیکی که در آن جراحی انجام می‌دهید، بین شش تا ۱۰ میلیون تومان است.

لمینت، کامپوزیت و نگین دندان؛ از سه تا ۱۲۰ میلیون
برای بعضی‌ها دندانپزشکی هنوز همان آمپول دردناک و یونیت و صدای دستگاه خالی کردن دندان و بوی مواد پر کردن و آن درد کشیدن دندان است. اما برای بعضی‌ها کلینیک‌های دندانپزشکی مکانی برای زیباتر شدن است. مثلا به جای ارتودنسی که چند سال طول می‌کشد تا دندان‌های کج و کوله را زیبا کند، از لمینت و کامپوزیت استفاده می‌کنند.

تفاوت لمینت با کامپوزیت این است که لمینت در لابراتوار ساخته می‌شود و عمر طولانی‌تری نسبت به کامپوزیت دارد. لمینت یک پوسته نازک است که توسط مواد رنگی دندان طراحی و این پوسته به سطوح جلوی دندان‌ها وصل می‌شود. هزینه لمینت کل دندان‌ها با توجه به اینکه این کار را در چه کلینیکی و کجای شهر و توسط چه پزشکی انجام می‌دهید بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان است.

اما بعضی‌ها فقط چند دندان یا دندان‌های فک بالا یا پایین را لمینت می‌کنند. قیمت هر واحد لمینت آمریکایی بین چهار تا ۱۰ میلیون تومان است و هر واحد لمینت سوئیسی با قیمت سه تا هفت میلیون تومان روی دندان‌ها چسبیده می‌شود. برای انجام مراحل لمینت دندان حدود دو هفته تا یک ماه زمان لازم است. همچنین برای نصب مواد روی دندان حدود نیم ‌میلی‌متر از مینای دندان تراشیده می‌شود.

به همین دلیل بعد از انجام لمینت امکان ترمیم و جابه‌جایی مواد وجود ندارد. به همین دلیل اگر دندان دچار لب‌پریدگی یا شکستگی شود باید آن را تعویض کنند. اما روش کامپوزیت متفاوت است و سختی‌های لمینت را ندارد. چون فقط یک لایه روی دندان چسبانده می‌شود. به همین دلیل هزینه کامپوزیت از لمینت خیلی کمتر است. مثلا قیمت هر واحد کامپوزیت بین ۶۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان متغیر است.

یکی دیگر از روش‌هایی که چند سالی است برای زیباتر کردن لبخند انجام می‌دهند کاشت نگین روی دندان است. بعضی از دندانپزشک‌ها بخشی از دندان را می‌تراشند و نگین را با مواد مخصوص در آن قسمت می‌گذارند. در این روش هزینه بین سه تا پنج میلیون تومان است. اما اگر نگین را با چسب مخصوص و بدون تراش دندان بچسبانند هزینه آن بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

جراحی بینی؛ از ۱۵ تا ۸۵ میلیون
بیشترین جراحی زیبایی که در ایران انجام می‌شود، همین عمل بینی است. جراحی بینی انواع مختلفی دارد به همین دلیل هزینه‌ها متفاوت است. البته هزینه این جراحی بسته به شهرت پزشک هم تغییر می‌کند. بعضی از کلینیک‌ها حداقل و حداکثر هزینه جراحی بینی را بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان اعلام می‌کنند.

اما بعد از اعلام قیمت از مشتری می‌پرسند که مدل بینی آنها چه شکلی است. مثلا اگر بینی استخوانی باشد هزینه عمل از ۲۵ تا ۴۰ میلیون تومان است. هزینه جراحی بینی گوشتی نیز بین ۲۰ تا ۵۵ میلیون تومان است. جراحی انحراف بینی حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون هزینه دارد. اما هزینه جراحی بینی که یک بار عمل شده و نتیجه کار خوشایند نیست، بالاتر از جراحی اول است.

بیشتر پزشکان متخصص جراحی پلاستیک برای جراحی ترمیمی یک پزشک دیگر بین ۶۰ تا ۸۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند. اما جراحی بینی هزینه‌های جانبی دیگری هم دارد، مثل ویزیت پزشک، آزمایش‌های قبل از جراحی، دارو و چسب بینی و عکس قبل از عمل. هر کدام از اینها به ترتیب بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان، ۸۰۰ تا یک میلیون تومان، ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارند.

زاویه‌سازی فک و صورت؛ از پنج تا ۴۰ میلیون
بعضی‌ها دوست دارند به صورتشان زاویه بدهند. صورت بیشتر مدل‌های معروف به شکل ذوزنقه است، به همین دلیل می‌گویند اضلاع صورت زاویه‌های مشخصی دارند. در ایران زاویه‌سازی صورت با چند روش مختلف انجام می‌شود. روش‌های بدون نیاز به جراحی و یک روش هم هست که با جراحی و بیهوشی کامل در بیمارستان انجام می‌شود و قطعا به دلیل اینکه هزینه‌های اتاق عمل و بیهوشی هم دارد، گرانتر از بقیه روش‌هاست.

زاویه‌ سازی صورت با تزریق فیلر جزو روش‌های سرپایی است که بسته به این که چند سی سی فیلر یا ژل به صورت تزریق شود و زاویه‌های لازم را بسازد بین هشت تا ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد. زاویه‌سازی با تزریق چربی هم انجام می‌شود. اگر زاویه‌سازی با هزینه تزریق چربی انجام شود بسته به اینکه چقدر چربی به صورت تزریق می‌شود بین پنج تا ۲۵ میلیون تومان خرج روی دستتان می‌گذارد.

زاویه ‌سازی صورت با نخ هم یکی از روش‌هایی است که به جراحی نیاز ندارد و کار در یکی دو ساعت در می‌آید. هزینه این روش را بسته به تعداد نخی که روی صورت کشیده می‌شود، حساب می‌کنند. هزینه هر نخ هم بین یک میلیون تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. در نخ کشیدن، نخ‌هایی بسیار نازک را با ابزار بسیار باریک، زیر پوست می‌برند و کمی بافت‌ها را به سمت اطراف می‌کشند تا زاویه‌سازی انجام شود؛ بعد از جذب نخ در صورت، زاویه به همان شکل باقی می‌ماند.

با هایفوتراپی هم زاویه سازی می‌کنند. در این روش از امواج فراصوت متمرکز برای هدف قرار دادن بافت‌های خاص در صورت استفاده می‌کنند. هر جلسه هایفوتراپی بین پنج تا شش میلیون تومان هزینه دارد. ممکن است در یک جلسه زاویه سازی انجام شود و یا این امکان هم وجوددارد زاویه سازی بعد از دو تا سه جلسه انجام شود اما زاویه‌سازی با جراحی معمولا با کشیدن پوست و گذاشتن پروتز همراه می‌شود که به دلیل بالا بودن قیمت پروتز و تجهیزات اتاق عمل، بین ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد.

لیفت شقیقه و ابرو؛ از هشت تا ۴۵ میلیون
وقتی سن بالا می‌رود، شقیقه تو خالی می‌شود و بعضی‌ها از ریخت آن خوششان نمی‌آید به همین دلیل لیفت شقیقه انجام می‌دهند. لیفت شقیقه و ابرو یک متد زیبایی برای رفع افتادگی پلک و رفع چین و چروک اطراف چشم هم است که این روزها خیلی مد شده. لیفت شقیقه و ابرو با تزریق ژل و همچنین با نخ کشیدن انجام می‌شود. برای تزریق ژل از بی‌حسی استفاده می‌کنند. هزینه لیفت شقیقه با ژل بین هشت تا ۱۰ میلیون تومان است. اما هزینه جراحی لیفت شقیقه با نخ بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان و قیمت عمل لیفت شقیقه با لیفت پیشانی با هم حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان بودجه می‌خواهد.


کاشت مو و ریش؛ از ۱۵ تا ۳۵۰ میلیون
مردها خیلی اهل جراحی‌های زیبایی نیستند، اما وقتی پای مو و ریش به میان می‌آید، اوضاع کمی فرق می‌کند. مو و ریش به مردها ابهت و زیبایی خاصی می‌دهد به همین دلیل آنهایی که از این نعمت بی‌نصیب هستند، روش جایگزین و کاشت را انتخاب می‌کنند. هزینه‌های کاشت مو بسته به مدلی که انجام می‌شود و نتیجه‌ای که می‌دهد، متفاوت است.

مثلا کاشت مو به روش میکروگرافت یا FUE که یکی از محبوب‌ترین روش‌هاست‌، بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان هزینه دارد. هزینه کاشت مو به روش Sapphire fue که یکی از تکنیک‌های مدرن و پیشرفته برای کاشت موست و توسط ابزاری به نام میکروموتور از برش‌های بسیار کوچک و دقیقی برای جدا کردن و جمع‌آوری گرافت‌ها (فولیکول‌های مویی) استفاده می‌کنند، بین ۵۰ تا ۶۵ میلیون تومان است.

اما گرانترین روشی که با آن افراد کاملا بی‌مو می‌توانند مودار شوند، کاشت مو با ربات است که به روش آرتاس شهرت دارد. سیستم ARTAS برای انجام روش برش واحد فولیکولی (FUE) از رباتیک دقیق و الگوریتم‌های هوشمند استفاده می‌کند. این روش بدون درد است و همچنین به وسیله‌ این دستگاه کاشت مو بدون زخم شدن انجام می‌شود.

سرعت، دقت و سازگاری مو با سر هم خیلی بالاست و در بیشتر موارد مشتری‌ها از نتیجه کاشت مو راضی هستند. اما این روش جزو پرهزینه‌ترین روش‌های کاشت موست، اگر بخواهید با ربات و بدون درد و با کمترین دوره نقاهت مو بکارید حداقل باید بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان بودجه داشته باشید. کاشت ریش هم طرفداران خاص خودش را دارد.

در روش کاشت ریش یا به صورت نواری از بانک موی فرد فولیکول بر می‌دارند یا به صورت مجزا با ابزارهای ظریف. به همین دلیل هزینه‌ها متفاوت است. اگر مو به صورت نواری برداشته شود، هزینه کاشت ریش بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است. اما اگر با ابزارهای ظریف دانه دانه فولیکول‌ها را از بانک مو بردارند،‌ هزینه بیشتر می‌شود و باید بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان هزینه کنید.

پیکرتراشی، و ابدو مینوپلاستی، از ۱۲ تا ۶۰ میلیون
بعضی از کسانی که اضافه وزن دارند،‌ وقتی دیگر حوصله رژیم گرفتن و باشگاه رفتن ندارند؛ می‌خواهند میانبر بزنند و وزنشان را در مدت زمان کمی پایین بیاورند. این افراد سراغ جراحی‌های سنگین و دردناک به نام پیکر تراشی می‌روند که به غیر از هزینه‌های بالا خیلی هم درد دارد و دوره نقاهت آن خیلی طولانی است.

پیکر تراشی در کلینیک‌ها به دو صورت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی انجام می‌شود. با لیپوماتیک چربی‌های موضعی قسمت‌های مختلف بدن مثل بازوها، پهلوها، زیر بغل و ران‌ها را بر می‌دارند که هزینه هر کدام متفاوت است. مثلا برداشتن چربی‌های بازو ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد. هزینه برداشتن هر کف دست چربی از پهلو پنج میلیون تومان است.

اگر به صورت ۳۶۰ درجه چربی‌های شکم و پهلو به صورت همزمان با هم خارج شود، هزینه آن بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان است. برداشتن چربی باسن نیز بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد. اما هزینه ابدومینوپلاستی متفاوت است.

چون هم چربی‌ها را بر می‌دارد و هم پوست‌های اضافه ناشی از خارج شدن چربی‌ها. بعد از ابدومینوپلاستی چین و چروک دیده نمی‌شود و پوست قسمتی که چربی آن خارج شده صاف و بدون چروک است. به همین دلیل هزینه ابدومینوپلاستی هر ناحیه از بدن حدود پنج تا ۱۰ میلیون تومان از لیپوماتیک بیشتر است.

۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 51763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha