جزئیات شرایط جدید فروش لاستیک از ۲۶ دی ماه

طبق اعلام سامانه جامع تجارت از ۲۶ دی ماه شرایط فروش لاستیک تغییر کرده و پس از این تاریخ، ثبت اسناد تنها از طریق منوی انتقال مالکیت و مکان و نرم افزار تلفن همراه با درج شماره شاسی و موتور امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس اطلاعیه سامانه جامع تجارت به خرده فروشان تایر سواری اعلام شده که پیرو ابلاغ دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری، امکان ثبت فروش به مصرف کننده از طریق فایل اکسل بدون درج شماره شاسی و موتور برای اسناد قبل از تاریخ دهم آذرماه فراهم شده است.

بر این اساس فعالان تا تاریخ ۲۵ دی ماه امکان ثبت اسناد با شرایط فوق را خواهند داشت و پس از این تاریخ، ثبت اسناد تنها از طریق منوی انتقال مالکیت و مکان و نرم افزار تلفن همراه با درج شماره شاسی و موتور امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است اوایل اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای به فعالان صنف عمده و خرده فروش لاستیک اعلام کرده بود که در زمان فروش تایر سواری به مصرف‌کننده نیاز است پنج رقم آخر شماره شاسی و شماره موتور خودرو از خریدار دریافت و در سند خرده‌فروشی ثبت شود.

همچنین تحویل لاستیک به شبکه توزیع توسط تولیدکنندگان منوط به داشتن کدنقش و پروانه کسب در رسته مربوطه بود.

در ماه‌های اخیر بازار لاستیک با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده و گزارش‌ها از بازار نیز حاکی از کمبود لاستیک با قیمت مصوب دولتی در بازار است. گفته می‌شود بخشی از این مشکلات به تاخیر در تخصیص ارز بر می‌گردد و بخشی هم به خاطر دپوی کالا در خلاء نظارت بر بازار است.

۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 51054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha