رونمایی از گزینه اسپانیایی نیمکت پرسپولیس؛ مرد ۵۷ ساله مورد نظر درویش کیست؟

سرمربی سابق تیم شانگهای پورت چین گزینه جانشینی یحیی‌ گل‌محمدی در پرسپولیس شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد شب گذشته برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی عمان آب پاکی را روی دست باشگاه پرسپولیس ریخت و اعلام کرد قصد ندارد به پرسپولیس و ایران برگردد. شنیده می‌شود رضا درویش پس از پاسخ نهایی برانکو مذاکره با سایر گزینه‌ها را هم در برنامه قرار داده است.

ورزش سه مدعی شده بر اساس شنیده‌ها، خاویرا پریرا، گزینه جدید هدایت تیم پرسپولیس است و باشگاه تلاش می‌کند تا باب مذاکره با این سرمربی مشهور را باز کند تا شاید او به جای یحیی گل‌محمدی روی نیمکت قرمزها بنشیند.

خاوی ۵۷ ساله که نامی نسبتا مشهور در فوتبال اسپانیا محسوب می‌شود، بیشتر دوران مربی‌گری خود را به عنوان دستیار سپری کرده اما سابقه کار در تیم‌های لوانته، واتفورد، وایادولید و فولام را به عنوان مربی دارد. فصل ۲۰۲۳ سرمربی تیم شانگهای پورت چین بود و موفق شد با این تیم قهرمانی سوپرلیگ چین را به دست بیاورد و موفقیتی بزرگ را با یاران اسکار تجربه کند.

پریرا فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ مدت کوتاهی هدایت تیم آلاوز را در فوتبال اسپانیا برعهده داشت و از ۲۰۲۰ نیز به صورت مستمر در تیمهای مختلف سرمربی بوده است.

پریرا دو دوره هدایت تیم هنان چین را برعهده گرفت و در این بین یک مرتبه نیز به عنوان سرمربی لوانته در فوتبال اسپانیا مطرح شد اما موفقیت بزرگ او فصل گذشته رقم خورد.

او فصل پیش سرمربی تیم شانگهای پورت چین بود و موفق شد با این تیم قهرمانی سوپرلیگ چین را به دست بیاورد و موفقیتی بزرگ را با یاران اسکار تجربه کند.

البته بعد از این قهرمانی، پیشنهاد شانگهای پورت به شکلی نبود که نظر خاوی را جلب کند تا او رسما از تیم بزرگ و پرافتخار چینی جدا شود.
در این بین شایعاتی پیرامون پیشنهادات اسپانیایی و انگلیسی هم به این سرمربی وجود داشت اما او هنوز مقصد خود را انتخاب نکرده تا پرسپولیس امکان مذاکره و عقد قرارداد با این سرمربی را داشته باشد.

نکته جالب اینکه جهانیار محبی، آنالیزور سابق افشین قطبی، به عنوان دستیار در کادر او حضور دارد و شاید این موضوع سبب شود تا پرسپولیس شانس بیشتری برای استخدام او داشته باشد.

این در حالی است که مسئولان پرسپولیس هنوز واکنشی به اخبار پیرامون سرمربی جدید بعد از پاسخ منفی برانکو نداشته‌اند.

۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 51036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha