گیگی شیش تومان! کدام بسته اینترنت همراه به صرفه را بخریم؟

تعرفه‌ها و فهرست جدید قیمت اینترنت موبایل خیلی‌زود روی سایت اپراتورها قرار گرفت تا همه‌چیز حالت رسمی به‌خود بگیرد. این یعنی خرید بسته اینترنت موبایل برای مشترکان نیازمند برنامه‌ریزی جدید و استراتژی‌های تازه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روزنامه هفت صبح، افزایش قیمت بسته اینترنت موبایل سروصدای زیادی به‌راه انداخته؛ مشترکان احساس نارضایتی می‌کنند و اپراتورها هم نتوانستند دقیقا به خواسته‌شان برسند. از نظر آنها قیمت بسته اینترنت موبایل باید ۱۰۰درصد گران می‌شد اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنها به افزایش ۳۰‌درصدی قیمت‌ها چراغ سبز نشان داد.

تعرفه‌ها و فهرست جدید قیمت اینترنت موبایل خیلی‌زود روی سایت اپراتورها قرار گرفت تا همه‌چیز حالت رسمی به‌خود بگیرد. این یعنی خرید بسته اینترنت موبایل برای مشترکان نیازمند برنامه‌ریزی جدید و استراتژی‌های تازه است.

مشترکان اینترنت موبایل در هیاهوی ایجاد شده، می‌توانند به برگشت بسته‌های بلندمدت شش‌ماهه دل‌خوش کنند و البته ذکر این نکته که پیش از این هر گیگابایت اینترنت موبایل نهایتا برایشان حدود چهار تا چهار هزار و ۵۰۰ تومان خرج برمی‌داشت اما حالا این عدد به شش هزار و ۵۰۰ تومان تا هشت هزار و ۲۸۴ تومان رسیده است. اگر متوسط قیمت هر گیگابایت اینترنت برای خریداران بسته‌های بلندمدت را هفت هزار و ۳۶۳ تومان در نظر بگیریم، با رشد ۱۳‌درصدی و در بدترین حالت با رشد ۲۷‌درصدی روبه‌رو می‌شویم.


بهترین بسته اینترنت برای ایرانسل


گران‌ترین بسته اینترنت موبایل برای مشترکان ایرانسل، ۵۲۵ هزار و ۳۸۰ تومان قیمت دارد. این بسته ۱۸۰ روز یا به‌عبارتی شش‌ماه اعتبار خواهد داشت و در این مدت حجمی معادل ۸۰ گیگابایت در اختیار مشترک قرار می‌دهد. مشترکان ایرانسل با خرید این بسته بلندمدت که قبلا در دسترس قرار نداشت، به‌ازای هر گیگابایت اینترنت، شش هزار و ۵۶۷ تومان پول می‌پردازند.

اگر قیمت نهایی بسته بلندمدت ۱۸۰ روزه برایتان تند و تیز است یا تصور می‌کنید با داشتن بسته‌ای سبک‌تر می‌توانید مصرف اینترنت خود را بهتر کنترل کنید، پیشنهاد می‌دهیم سراغ بسته ۳۰ گیگابایتی با اعتبار سه‌ماهه بروید. این یکی را پس از اضافه شدن مالیات ارزش افزوده، ۲۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان می‌فروشند تا هر گیگابایت اینترنت همراه برای خریداران، هفت هزار و ۸۵ تومان آب بخورد.

دوتا بسته ۱۲۰‌روزه با حجم ۷۲ و ۱۸ گیگابایت این وسط قرار دارد. برای اولی باید ۴۷۴ هزار و ۱۵۰ تومان و برای دومی باید ۱۲۸ هزار و ۶۲۰ تومان پول خرج کنید. هر گیگابایت اینترنت برای خریداران هر کدام از این بسته‌ها، به‌ترتیب شش هزار و ۵۸۵ تومان و هفت هزار و ۱۴۵ تومان تمام می‌شود.

اگر متوسط مصرف یک مشترک ایرانسل را ۲۰ گیگابایت در ماه تصور کنیم، در منوی جدید بسته ۱۸۰‌روزه‌ای به‌چشم می‌خورد که ۱۵۰ هزار تومان و پس از اضافه شدن مالیات ارزش افزوده، ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت پیدا می‌کند.

مشترکانی که سراغ خرید بسته اینترنت همراه ایرانسل با این ویژگی می‌روند، بابت هر گیگابایت هشت هزار و ۱۷۵ تومان هزینه پرداخت می‌کنند. چنانچه حجم بسته را در یک‌ماه تمام کنید، ناچار هستید دوباره دست به‌جیب شوید.بسته ۵۰ گیگابایتی ۹۰ روزه ایرانسل، می‌تواند جزو گزینه‌های مشترکان نسبتا پرمصرف باشد.

قیمت این بسته به ۳۲۷ هزار تومان می‌رسد و هر گیگابایت اینترنت برای کاربران معادل همان عدد شش هزار و ۵۴۰ تومان خواهد بود. ‌کاربران اینترنت همراه ایرانسل با میزان مصرف کمتر، می‌توانند استراتژی خرید خود را براساس بسته‌هایی با حجم کمتر و مدت انقضای نهایتا ۳۰ روز استوار کنند.

بهترین بسته اینترنت ایرانسل در این صورت، شش گیگابایت حجم را به مدت ۳۰ روز در اختیار کاربران خواهد گذاشت و با توجه به اینکه آنها ۴۰ هزار و ۳۳۰ تومان هزینه می‌پردازند، هر گیگابایت اینترنت برایشان شش هزار و ۷۲۲ تومان آب می‌خورد. چنانچه قبل از پایان مهلت انقضا، حجم بسته را تمام کنید، می‌توانید گزینه تمدید را انتخاب کرده و دوباره دست به خرید بزنید.


بهترین بسته اینترنت برای همراه اول


ارزان‌ترین بسته اینترنت برای مشترکان همراه اول، دو هزار و ۳۴۳ تومان آب می‌خورد و تنها ۶۰ مگابایت حجم در اختیارشان می‌گذارد. قطعا با اولین سک‌سک کردن در مرورگر حجم‌تان تمام می‌شود. همراه اول همچنین بسته یک ‌گیگابایتی را با اعتبار یک روز، به قیمت ۹ هزار و ۳۷۴ تومان عرضه می‌کند.‌

فرض کنیم می‌خواهید استراتژی مربوط به خرید بسته اینترنت را براساس مصرف یک‌ ماه و طبق نیازهای مشترکی کم‌مصرف استوار کنید. در این حالت بسته هفت گیگابایتی با انقضای یک‌ماهه را جلوی دست دارید که قیمتش به ۴۱ هزار و ۴۲۰ تومان می‌رسد. هر گیگابایت اینترنت برای چنین مشترکی پنج هزار و ۹۱۷ تومان آب می‌خورد. اگر فکر می‌کنید ‌ مشترک کم‌مصرفی نیستید، می‌توانیم کلک جدیدی سوار کنیم؛ چیزی که بعید است غیر از روزنامه هفت‌صبح کسی یادتان بدهد.

در منوی همراه اول، یک بسته شش گیگابایتی وجود دارد که با احتساب مالیات ارزش افزوده، ۲۸ هزار و ۶۶۷ تومان خرج روی دستتان می‌گذارد. هر گیگابایت اینترنت برای خریداران این بسته، چهار هزار و ۷۷۸ تومان تمام می‌شود. اگر بسته اینترنت خود را طوری مدیریت کنید که تا آخر هفته دوام بیاورد، فعالسازی همین بسته در ابتدای هفته بعد گزینه مناسبی خواهد بود.‌

مشترکان همراه اول که مصرف‌شان بیشتر است و هفته‌شان تمام نمی‌شود مگر اینکه حداقل ۱۰ گیگابایت حجم مصرف کنند، بسته‌ای به قیمت ۸۲ هزار و ۸۴۰ تومان را پیش‌رو می‌بینند. قیمت هر گیگابایت اینترنت برای خریداران این بسته، هشت هزار و ۲۸۴ تومان آب می‌خورد ولی چون تا سه‌ماه انقضا دارد، می‌توانید در صورت صرفه‌جویی رویش حساب باز کنید.

مشترکی با متوسط مصرف ۲۰ گیگابایت اینترنت در ماه، گزینه خرید بسته‌ای با تاریخ انقضای شش‌ماه را پیش‌رو خواهد داشت. در این حالت باید ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان پول پرداخت کنید. چنانچه در یک ماه حجم بسته تمام شود، می‌توانید پیش بقیه بگویید بابت هر گیگابایت اینترنت، ماهی هشت هزار و ۱۷۵ تومان پول خرج می‌کنید.

همراه اول، بسته‌های ۳۰ و ۵۰ گیگابایتی هم در اختیار مشترکان اینترنت موبایل خود قرار می‌دهد. این بسته‌ها سه‌ماه تاریخ انقضا دارند و هر گیگابایت اینترنت برای خریداران آنها به ترتیب شش هزار و ۵۴۰ تومان و هفت هزار و ۲۶۶ تومان تمام می‌شود.

بسته‌های ۷۲ و ۸۰ گیگابایت گران‌ترین بسته‌ها در منوی همراه اول هستند. مهلت انقضای اولی چهار ماه است و برای مصرف دومی، شش‌ماه فرصت خواهید داشت. قیمت تمام‌شده‌شان هم با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، به ترتیب ۴۷۴ هزار و ۱۵۰ تومان و ۵۲۵ هزار و ۳۸۰ تومان خواهد شد که نشان می‌دهد قیمت هر گیگابایت اینترنت برای خریداران این بسته‌ها، شش هزار و ۵۸۵ تومان و شش هزار و ۵۶۷ تومان است. همان گیگی شش هزار تومان که اول مطلب گفتیم!

۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 50662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha