کاهش ۸۰ درصدی علاقه شهروندان ایرانی به خرید ملک در ترکیه

بررسی‌ها نشان می‌دهد خرید ملک از سوی ایرانی‌ها در ترکیه نسبت به دو سال قبل بیش از ۸۰ درصد کاهش یافته و از محدوده یک هزار و ۳۰۰ فقره به حدود ۲۰۰ فقره در ماه رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نبود شغل مناسب، شرایط اقتصادی نامساعد، سقوط ارزش لیر، تورم بیش از ۶۰ درصد، تغییر قوانین خرید مسکن برای خارجی‌ها و افزایش مبلغ خرید ملک به منظور دریافت اقامت در این کشور از دلایل افول تمایل روس‌ها، ایرانی‌ها و عراقی‌ها برای خرید مسکن در ترکیه محسوب می‌شود.

در حال‌ حاضر حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای دریافت اقامت ۴۰۰ هزار دلار است؛ در حالی که دو سال قبل این رقم ۲۵۰ هزار دلار بود. هم‌اکنون تهیه یک واحد مسکونی برای ایرانی‌ها به منظور دریافت اقامت در ترکیه ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

تورم ترکیه در ماه گذشته به ۶۲ درصد رسید که اگر چه در مقایسه با قله تورمی بالای ۸۰ درصد سال گذشته مقداری کاهش یافته اما این کشور هنوز از اثرات کاهش تولید ناخالص داخلی ناشی از اپیدمی کرونا و افت گردشگری رها نشده است. تا دو سال قبل سیل مهاجرت ایرانی‌ها، افغان‌ها، عراقی‌ها، روس‌ها، عربستانی‌ها و دیگر شهروندان کشورهای حوزه خلیج‌فارس به ترکیه بشدت بالا بود اما طبق جدیدترین آمار در ماه نوامبر ۲۰۲۳ فروش ملک در ترکیه به خارجی‌ها ۶۱ درصد کاهش یافته است.

۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 50402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha