وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: جنگ غزه ادامه می‌یابد؛ نظر جامعه جهانی اهمیتی ندارد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه قاطعانه اعلام کرد جنگ این رژیم در غزه بدون در نظر گرفتن آرای جامعه بین‌الملل ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد که حملات این رژیم به نوار غزه ادامه خواهد یافت خواه جامعه بین‌الملل از آن حمایت کند خواه حمایت نکند.

همچنین سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز امروز در سخنانی گفت که هرگونه درخواست برای آتش‌بس در غزه تنها به نفع حماس بوده و اسرائیل هرگز اجازه آن را نخواهد داد.

اعضای سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه طی رأی‌گیری در مجمع عمومی، به قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه رأی دادند. این قطعنامه با ۱۵۳ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۲۳ رأی ممتنع به تصویب رسید و از رژیم صهیونیستی می‌خواهد فوراً حملات به نوار غزه را پایان دهد.

میکرونزی، نائورو، پاپوآ گینه نو،گواتمالا، لیبریا، آمریکا، اتریش، چک، پاراگوئه و رژیم صهیونیستی به این قطعنامه رأی منفی دادند.

شورای امنیت سازمان ملل از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از تاریخ هفتم اکتبر تاکنون، در جلسات متعددی که داشته با کارشکنی آمریکا نتوانسته قطعنامه‌ای الزام‌آور برای برقراری آتش‌بس در این منطقه تصویب کند.

در جدیدترین مورد آن، در تاریخ هجدهم آذر، دولت آمریکا در ادامه حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی، پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد.

بیش از هجده هزار و ۴۰۰ کشته و حدود ۵۰ هزار مجروح که بیش از ۷۰ درصد آنها نیز زنان و کودکان هستند، حاصل بیش از دو ماه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است. «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید نیز روز گذشته در مصاحبه‌ای به «سی‌ان‌ان» گفته است که واشنگتن از تعداد بسیار زیاد قربانیان غیرنظامی در حملات اسرائیل به نوار غزه آگاه است و به فشارهای خود به اسرائیل برای محدود کردن این تلفات ادامه می‌دهد.

آمریکا بزرگترین حامی و پشتیبان رژیم صهیونیستی در حملات همه جانبه خود به باریکه غزه به شمار می‌آید. آمریکا تا کنون چند صد میلیون دلار تسلیحات برای اسرائیلی‌ها ارسال کرده است. اخیرا نیز دولت بایدن با استفاده از اختیارات اضطراری و بدون مراجعه به کنگره، بیش از ۱۴ هزار گلوله تانک برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۸
کد خبر: 50109
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha