وداع تلخ پرسپولیس با لیگ قهرمانان؛ سرخ‌پوشان با گل‌محمدی در قهقرا  + فیلم خلاصه بازی

پرسپولیس ایران با شکست در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا از صعود به مرحله حذفی بازماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پرسپولیس ایران با قبول شکست خانگی ۲ بر یک مقابل الدحیل قطر از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

فیلم خلاصه بازی پرسپولیس و الدحیل

دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و الدحیل قطر از هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه با قضاوت لیدا جامپی در ورزشگاه آزادی آغاز شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک الدحیل قطر به پایان رسید.

شرایط ۲ تیم در گروه E مسابقات کاملا متفاوت بود. الدحیل با ۴ امتیاز در رتبه سوم قرار داشت و شانسی برای صعود به مرحله حذفی نداشت و عملا این دیدار برای نماینده قطری تشریفاتی محسوب می‌شود، اما وضعیت پرسپولیس به گونه‌ای دیگر بود.

این دیدار برای سرخ‌پوشان حکم مرگ‌وزندگی داشت. شاگردان یحیی گل محمدی با ۸ امتیاز در رتبه دوم قرار داشتند. با توجه به نتایج سایر گروه‌ها پرسپولیس تنها با کسب ۳ امتیاز کامل این دیدار می‌توانستند به عنوان یکی از ۳ تیم برتر دوم گروه‌ها به مرحله حذفی صعود کند.

بازی رفت دو تیم در قطر با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید و حالا الدحیل با انگیزه انتقام پا به ورزشگاه آزادی گذاشته بودند. کریستوفر گالتیه برای این دیدار روبن سمدو، مدافع پرتغالی به دلیل محرومیت و ادمیلسون جونیور و فیلیپ کوتینیو، دو ستاره برزیلی به علت مصدومیت در اختیار ندارد. در مقابل یحیی گل‌محمدی نیز وحید امیری، یاسین سلمانی، مرتضی پورعلی‌گنجی و امید عالیشاه را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

دقایق حساس:

دقیقه ۴: پرسپولیس بازی را طوفانی آغاز کرد و بعد از چند موقعیت نصف‌ونیمه، در شلوغی محوطه جریمه ضربه مسعود ریگی با برخورد به مدافع الدحیل راهی کرنر شد.

دقیقه ۷: پرسپولیس خیلی زود مزد بازی هجومی خود را گرفت، ارسال سروش رفیعی در محوطه جریمه با ضربه سر شهاب زاهدی زودتر صلاح زکریا همراه شد و گل اول پرسپولیس به نام زاهدی ثبت شد.

دقیقه ۹: خوشحالی هواداران پرسپولیس تنها ۲ دقیقه دوام آورد. لفظی ماجر روی یک ضدحمله سریع و با اشتباه دانیال اسماعیلی‌فر در آفسایدگیری در موقعیت تک به تک قرار گرفت و ضربه این بازیکن را بیرانوند دفع کرد، اما در برگشت ضربه پرقدرت محمد مونتاری تبدیل به گل تساوی الدحیل شد.

دقیقه ۱۴: شهاب زاهدی موفق شد روی پاس در عمق مهدی ترابی در زاویه بسته گل دوم را به ثمر برساند اما این گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

دقیقه ۱۸: اسحاق لیاجی روی یک ضد حمله دیگر با سرعت بالا به شکلی عجیب از حسین کنعانی‌زادگان عبور کرد اما ضربه نهایی این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه ۲۹: سعید صادقی در جناح چپ خط دفاعی الدحیل با عبور از مدافع این تیم به محوطه جریمه رسید و پاس در عرض خطرناک این بازیکن با ضربه شهاب زاهدی به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: پاس رو به جلوی اسماعیل محمد، در محوطه جریمه پرسپولیس نصیب لیحاجی شد که با اقدام هوشمندانه کنعانی‌زادگان، توپ در دستان بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۴۵: ارسال ضربه ایستگاهی تند و تیز ترابی روی دروازه الدحیل در آخرین لحظه با ضربه زاهدی همراه شد که این ضربه، راهی به دروازه الدحیل پیدا نکرد.

دقیقه ۵۱: معز علی روی یک ضد حمله صاحب یک موقعیت گلزنی شد اما این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: حرکت پا به توپ سعید صادقی از پشت محوطه جریمه تا نزدیکی شش قدم الدحیل ادامه داشت اما ضربه این بازیکن را مدافع قطری از روی خط دروازه برگشت داد.

دقیقه ۵۷: ارسال مهدی ترابی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه پشت سر گولسیانی همراه شد که توپ را زکریا به خوبی مهار کرد.

دقیقه ۶۹: حرکت محمد عمری در پشت محوطه جریمه با ضربه زمینی این بازیکن همراه شد که با اختلاف کمی از کنار دروازه الدحیل به بیرون رفت.

دقیقه ۷۱: معز علی رو یک ضد حمله سریع در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه کاپیتان الدحیل را بیرانوند به زیبایی مهار کرد و پرسپولیس را در بازی نگه داشت.

دقیقه ۷۲: مهدی ترابی در ۲ موقعیت پیاپی از زاویه بسته در محوطه جریمه الدحیل اقدام به شوت‌زنی کرد که در هر۲ صحنه زکریا ضربات این بازیکن را دفع کرد.

دقیقه ۸۰: با خطا روی محمد عمری داور ژاپنی اعلام خطا پنالتی کرد و گئورگی گولسیانی پشت توپ ایستاد، اما ضربه او به تیرک افقی دروازه برخورد کرد تا پرسپولیس شانس بسیار خوبی را از دست بدهد.

دقیقه۸۳: مایکل اولونگا روی یک ضد حمله دیگر و اشتباه گئورگی گولسیانی در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت و با یک ضربه بغل‌پا دقیق توپ را به گوشه دروازه بیرانوند فرستاد.

پرسپولیس با این نتیجه با ۸ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت و با توجه به برتری الفیحا مقابل پاختاکور نتوانست به عنوان یکی از تیم‌های دوم برتر گروه راهی مرحله حذفی شود. در مقابل الدحیل نیز با هفت امتیاز در رتبه سوم ایستاد.

با این اوصاف روزهای تاریک پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی ادامه یافت.

تیم داوری: لیدا جامپی، نیشی هاشی، تاکبه یوسوکه و یاموموتو یودای / تیم داوری VAR: فونگ یافت جیم، هیرویوکی، آراکی یوسوکه

ترکیب ابتدایی پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سعید صادقی، مهدی ترابی، سروش رفیعی و شهاب زاهدی.

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب ابتدایی الدحیل:

صلاح زکریا، ابراهیما بامبا، محمد موسی، سلطان البریک، یوسف ایمن، عاصم مادیبو، اسحاق لیاجی، معز علی، اسماعیل محمد، لطفی ماجر، محمد مونتاری.

سرمربی: کریستوف گالتی

۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴
کد خبر: 49798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha