هشدار به مالکینی که ملک‌شان در سامانه ثبت نشده‌ است + لینک و فیلم آموزش ثبت ملک

چنانچه اطلاعات اقامتی و ملکی افراد در سامانه املاک و اسکان ثبت نشود املاک آنها خالی تلقی می‌شود.

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، به منظور شفاف‌سازی نظام مالکیت در کشور لازم است سرپرستان خانوار، املاک تحت مالکیت خود و املاکی که در آن اقامت دارند را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند. برای ثبت‌نام مالک و مستاجر در این سامانه، افراد لازم است ابتدا در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند.

نحوه ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان به این صورت است که افراد ابتدا باید شماره تلفن خود را وارد کنند و پس از طی مراحل احراز هویت، اطلاعات مربوط به ملک و مالکیت خود را وارد می‌کنند.

به منظور ایجاد شفافیت در وضعیت املاک کشور، ثبت‌نام مالک و مستاجر در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir اجباری شده است و کلیه مالکین و مستاجرین باید با احراز شرایط همچون شرایط ثبت‌نام مسکن اولی‌ها املاک تحت مالکیت خود را در سامانه مذکور ثبت نمایند.

ثبت املاک در این سامانه، برخلاف ثبت املاک در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور iranamlaak.ir اجباری است و پس از پایان مهلت ثبت‌نام ملک در این سامانه، دستگاه‌های اجرایی، اقامتگاه فرد را با توجه به آدرس و کد پستی فرد را بر اساس اقامتگاه مشخص شده او در این سامانه بدست می‌آورند و بر این اساس، خدماتی من جمله افتتاح حساب بانکی و صدور چک و از این قبیل را به او اعطا می‌کنند.

ثبت ملک در سایت مذکور همانند سامانه ثمن نیازمند ثبت‌نام اولیه است بنابراین در فیلم زیر آموزش نحوه ثبت نام در سامانه املاک و اسکان را برای شما قرار داده‌ایم.

به گفته هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی، تاکنون بیش از ۳۷ هزار قرارداد در سامانه املاک و مستغلات بین موجران و مستاجران منعقد شده است و این تعداد توانسته‌اند کد رهگیری رایگان از این سامانه، دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان املاک و مستغلات چندین‌بار به روز رسانی شده است از اتصال این سامانه به سامانه املاک و اسکان کشور برای تکمیل اطلاعات اقامتگاه ایرانیان خبر داد و افزود: در حال برنامه‌ریزی برای ویرایش جدید سامانه هستیم تا مشاوران املاک دارای مجوز نیز بتوانند از این سامانه برای ثبت قراردادهای الکترونیک با کد رهگیری رایگان اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سامانه املاک و اسکان یکی از سامانه‌های مهمی است که تمامی ایرانیان باید اطلاعات مربوط به املاک را در این سامانه ثبت کنند، توضیح داد: چنانچه اطلاعات اقامتی و ملکی افراد در سامانه املاک و اسکان ثبت نشود املاک آنها خالی تلقی می‌شود.

۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 48833
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha