از آواز لاله زار تا سکوت امامزاده طاهر؛زندگینامه نعمت الله آغاسی + فیلم

نعمت الله آغاسی در سن ۶۶ سالگی در روز شنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۴ بر اثر سکته مغزی در کرج درگذشت و در قبرستان امامزاده طاهر به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد نِعمت الله آزموده با نام هنری آغاسی یا نعمت نفتی در ۲۹ تیر ۱۳۱۸ در اهواز از پدری اصفهانی و مادری دزفولی به دنیا آمد. پدرش یدالله آزموده اهل گزبرخوار اصفهان بود. آغاسی با وجود اینکه برادرش فرهنگی بود، تحصیل را نیمه کاره رها کرد و با کارگری کسب درآمد می‌کرد. علی‌رغم نقص حرکتی که داشت در باشگاه تاج اهواز ورزش می کرد .

شناسنامه  نعمت الله آغاسی

نعمت الله آغاسی در اوایل جوانی به خواندن آواز علاقه داشت و با خواندن آهنگ هایی مانند آمنه و لب کارون در لاله زار تهران مشهور و محبوب شد. رقص بندری نعمت الله آغاسی که با چرخاندن دستمالی سفید در دستش انجام می داد از کارهای یادگاری است که در ذهن مخاطبان نقش بست. او پس از اجراهای موفقش در لاله زار نخستین خواننده لاله زاری بود که صدایش از رادیو و تلویزیون ملی ایران پخش شد.

زندگی خصوصی نعمت الله آغاسی

نعمت الله آغاسی دوبار ازدواج کرد که از از دو ازدواج خود ۷ فرزند و ۲ نوه دارد که دو تا از فرزندانش به نام علیرضا و داود آغاسی، به خوانندگی به سبک و سیاق پدرشان مشغول هستند. علیرضا در دبی و داود در ایران زندگی می‌کنند.

نعمت الله آغاسی

نعمت الله آغاسی برای اولین بارپس از انقلاب در سال ۱۳۸۲ یعنی ۲سال قبل از فوت، اجازه گرفت تا در تئاتر پارس در لاله زار، جایی که فعالیت هنری خود را آغاز کرده بود کنسرت برگزار کند. این کنسرت چنان مورد استقبال قرار گرفت که مردم، لاله زار را بستند و همین کار باعث شد که دوباره جلوی خواندن آواز را بگیرند.

نعمت الله آغاسی در سن ۶۶ سالگی در روز شنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۴ بر اثر سکته مغزی در کرج درگذشت و در قبرستان امامزاده طاهر به خاک سپرده شد.

بخشی از آهنگ واویلا لیلی آغاسی در فیلم اخراجی ها

۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
کد خبر: 48753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha