افزایش شمار شهدا به ۹۰۶۱ نفر / سازمان ملل: وخامت اوضاع در غزه بی‌سابقه است

وزارت بهداشت فلسطینی، در بیست‌وهفتمین روز جنگ غزه، شمار قربانیان این جنگ را ۹۰۶۱ شهید و ۳۲۰۰۰ مجروح اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، امروز (پنجشنبه، ۲ نوامبر)، در بیست‌وهفتمین روز نبرد «طوفان الاقصی» جدیدترین آمار قربانیان حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را اعلام کرد.

به نوشته الجزیره، وی تصریح کرد که رژیم اشغالگر همچنان در حالی ارتکاب جنایت، یکی پس از دیگری است و بر روی مناطق مسکونی متمرکز است و طی ۲۴ ساعت اخیر، مرتکب ۱۵ جنایت و شهادت ۲۵۶ نفر شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تصریح کرد که شمار شهدای غزه تا به امروز به ۹۰۶۱ نفر از جمله ۳۷۶۰ کودک و ۲۳۲۶ زن و شمار مجروحان به ۳۲۰۰۰ نفر رسیده است. همچنین تاکنون ۲۰۶۰ نفر مفقود اعلام شده‌اند که در زیر آوارند و ۱۱۵۰ نفر از آنها کودکند.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی برای بیست‌وهفتمین روز متوالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

این مقام وزارت بهداشت فلسطین، امروز همچنین درخصوص یک فاجعه بهداشتی قریب الوقوع به دلیل توقف ژنراتور برق در بیمارستان اندونزی و بیمارستان الشفاء هشدار داد و از همه طرف‌ها خواست تا هرچه سریع‌تر کریدور انسانی امنی را برای ارسال کمک‌های پزشکی به غزه ایجاد کنند. ۱۶ بیمارستان و ۳۲ مرکز ارائه خدمات اولیه پزشکی تاکنون به دلیل بمباران‌ها یا اتمام سوخت از مدار خدمات‌رسانی خارج شده‌اند.

صبح امروز وزیر بهداشت ترکیه نیز رسما تایید کرد که از شب گذشته بیمارستان ترکی الصداقه، که تنها بیمارستان تخصصی غزه برای درمان بیماران سرطانی بود، از خدمت خارج شده است.

کتائب شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست و بیش از هفت دهه جنایت علیه ملت فلسطین، با اجرای عملیات پیش‌دستانه طوفان الاقصی، به اراضی اشغالی فلسطین حمله کرد و در مقابل نیز رژیم اشغالگر بمباران شدید نوار غزه را کلید زد که تاکنون هزاران نفر را شهید و مجروح و آواره کرده است.

 فیلیپ لازارینی مدیر آژانس کاریابی و کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) که به تازگی از بازدید از نوار غزه بازگشته است، شدت وخامت اوضاع در این منطقه را بی‌سابقه خواند.

 از سی‌ان‌ان، لازارینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: از زمان آغاز جنگ در نوار غزه برای اولین بار به من اجازه ورود به نوار غزه داده شد و یکی از غم‌انگیزترین روزهای کار بشردوستانه خود را تجربه کردم.

وی افزود: من با فلسطینی‌های آواره که در یکی از مدارس آنروا در رفح پناه گرفته‌اند ملاقات کردم. آن‌ها منطقه‌ای در نزدیکی گذرگاه رفح را به من نشان دادند که پیش‌تر توسط نیروی هوایی (رژیم) اسرائیل بمباران شده و بر اثر آن، یک نفر کشته و بیش از ۸۰ نفر مجروح شده بودند.

لازارینی با بیان اینکه بچه‌های فلسطینی به جای اینکه در مدرسه باشند و درس بخوانند، به دنبال یک جرعه آب و یک لقمه نان بودند، تاکید کرد: این موضوع قلب انسان را آزار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خواسته اصلی مردم فلسطین برقراری آتش‌بس است، افزود: آن‌ها می‌خواهند این فاجعه پایان یابد.

لازارینی با بیان اینکه مایحتاج اولیه در نوار غزه به سرعت در حال اتمام است، خاطرنشان کرد: آنروا به آخرین راه نجات باقیمانده برای بقای ساکنان نوار غزه تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملل به ایستادگی در کنار ملت فلسطین به خصوص آوارگان فلسطینی در نوار غزه ادامه خواهد داد، تصریح کرد: مجددا و مصرانه خواستار برقراری آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه هستیم.

گفتنی است که نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 48686
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha