شکست گلیج مقابل نابغه کشتی جهان در فینال بازی‌های آسیایی + فیلم

نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریف عنوان‌دار خود به مدال نقره بازی‌های آسیایی رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی در هانگژو، مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان در دیدار فینال برابر احمد تاج‌الدینوف کشتی‌گیر ۲۲ ساله و روسی‌الاصل بحرین که چند روز پیش با شکست عنوان‌داران جهان والمپیک به مدال طلای جهان رسید، به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر یک شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

گلیج پیش از این در دور نخست مقابل ابراگیموف از ازبکستان ۱۳ بر ۷ به برتری رسید. وی در دومین مبارزه به مصاف گانباتار از مغولستان رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله نیز با نتیجه ۳ بر یک از سد آلیشر یرگالی از قزاقستان گذشت و راهی فینال شد.

پیش از این یونس امامی در ۷۴ و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند. در روز نخست این مسابقات نیز رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال نقره رسید و ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امیرحسین زارع آخرین نماینده کشتی آزاد ایران در این رقابت‌هاست که تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلای جهان به مصاف مونختور دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از مغولستان می‌رود.

۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 47787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha