ببینید | اولین تصویر "دورچی" رپر خبرساز ایرانی پس از آزادی

«دورچی» رپر خبرسازی که در روزهای گذشته بازداشت شده بود، به قید وثیقه آزاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد خبرآنلاین نوشت: بازداشت دورچی (Dorcci)، رپر نسل چهارم رپ فارسی که این روزها کلیپ‌های زیادی از او پخش و دابسمش می‌شود، ششم شهریور بازداشت شد. این رپر حاشیه ساز، با آخرین آهنگ خود با عنوان Damn Things به سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل و بیش از پیش شناخته شد. «دورچی» رپر خبرسازی که در روزهای گذشته بازداشت شده بود، به قید وثیقه آزاد شد. این نخستین تصویر او پس از آزادی است.

برخی منابع نوشته‌اند دورچی متولد سال ۱۳۷۰ است که از سال ۱۳۹۹ فعالیت می‌کند.

اولین تصویر دورچی پس از آزادی/ عکس

دورچی خواننده رپ کیست؟

به تازگی ویدئویی از یک ترانه جدید در توییتر و اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و به یک موضوع جدید برای کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. اگرچه این ترانه اولین اثر این خواننده نیست، اما باید توجه داشت بیشتر شناخت مخاطبان از این خواننده وابسته به این ترانه است، در این مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی دورچی بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی دورچی

دورچی نام هنری این خواننده رپ است، نام اصلی او محمد است. وی در دهه ۷۰ در تهران به دنیا آمده است و از سال ۱۳۹۹ به طور حرفه‌ای وارد صنعت موسیقی رپ شده است. او به عنوان خواننده نسل چهارم رپ فارسی شناخته می‌شود و در سبک‌های دریل، R&B و رپ فعالیت می‌کند.

بیوگرافی دورچی

دورچی خواننده رپ کیست؟

دورچی (Dorcci)، ابتدا با نام مستعار "کاربازی" وارد صنعت موسیقی شد و سپس نام خود را به دورچی تغییر داد. وی یکی از هنرمندان نسل چهارم رپ فارسی است و در سال ۱۴۰۲ باتوجه به فعالیت‌های خود در موسیقی رپ به شهرت رسید. البته، بیشتر معروفیت او ناشی از دابسمش و شوخی‌هایی است که کاربران با تیپ و استایل او می‌کنند، نه فقط به خاطر آهنگ‌هایش.

دورچی به چه معناست؟

دورچی خواننده رپ کیست؟

دورچی یعنی مروارید کوچک و از ترکیب کلمات "در" و "چی" تشکیل شده است. درباره علت انتخاب نام مستعار دورچی، او گفته است: "در" به معنای گوهر است و "چی" به معنای قدرش را بدانیم. بنابراین، نام دورچی را انتخاب کردم که به معنای گوهری است که باید قدرش را بدانیم.

این خواننده رپ جوان، مدت کوتاهی است که وارد صنعت موسیقی و خوانندگی رپ شده است. او ابتدا با ساخت کلیپ‌ها و آوارخوانی در شبکه‌های اجتماعی کار خود را شروع کرد. با انتشار اولین آهنگ رپ، نام او به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

گفته می‌شود که سبک فعالیت هنری این خواننده بیشتر در سبک دریل قرار دارد و موضوعات شعرهای او بیشتر مرتبط با مسائل روز جامعه و خیابانی است.

از مهمترین آهنگ‌های دورچی می‌توان به " دمن تینگس"، "پیله"، "تاریک‌ترین"، "همیشه تنهام"، "میسوزم"، "پروانه"، "ممیس"، "چرسی"، "عمرا" و "عشق" اشاره کرد.

علت بازداشت دورچی

دورچی خواننده رپ کیست؟

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی مطلبی به شرح زیر را در روز ۵ شهریور منتشر کرد:

منابعی به من از دستگیری «‎دورچی» خواننده رپ و R&B در تهران خبر داده‌اند. پیگیری‌های من به صحت خبر رسید و همزمان پست‌های صفحه او حذف شده‌اند. این خواننده با انتشار ترک "دمن تینگس" جنجالی، در هفته‌های گذشته بیش از بیست میلیون بازدید گرفته است…

۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 46612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha