بیت‌کوین کانال ۲۸ هزار دلار را فتح کرد

بیت‌کوین بعد از دو هفته موفق به فتح کانال ۲۸ هزار دلار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، قیمت بیت‌کوین فقط چند دقیقه بعد از اعلام خبر پیروزی صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل در یک نبرد حقوقی، از مرز ۲۸ هزار دلار عبور کرد. بعد از دو سال از ممانعت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درقبال گسترش فعالیت‌های گروه گری‌اسکیل که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری غیربورسی بیت‌کوین است، روز سه‌شنبه هفتم شهریور دادگاه فدرال ایالت متحده به نفع صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل رای داد تا این ماجرا یک پیروزی بزرگ و تاریخی برای بازار رمزارز باشد.

قیمت بیت‌کوین در عرض یک روز حدود پنج درصد ارتقا پیدا کرد و بعد دو هفته شاهد خریدوفروش آن در محدوده ۲۸ هزار دلار بودیم. از یک طرف دیگر حجم معاملات روزانه بیت‌کوین به چهار برابر مدت مشابه در هفته های گذشته رسید و ظرف ۲۴ ساعت حدود ۵۰ میلیارد دلار به بازار ارز دیجیتال تزریق شد.

قیمت بیت کوین؛ ۲۷ هزار و ۴۵۰ دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز چهارشنبه هشت شهریور به ۲۷ هزار و ۴۵۰ دلار رسید که معادل یک میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان است. قیمت بیت‌کوین صبح دیروز تقریبا ۲۶ هزار دلار بود و در این مدت شاهد افزایش تقریبا هزار و ۵۰۰ دلاری قیمت بیت‌کوین بودیم.

قیمت بیت کوین به‌این ترتیب نسبت به دیروز پنج درصد رشد داشته و رهبر بازار ارز دیجیتال بعد از اعلام خبر پیروزی صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل در نبرد حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای یکی، دو ساعت در کانال ۲۸ هزار دلار معامله شده است.

نمودار بیت‌کوین بیشترین قیمت لحظه‌ای آن را ۲۸ هزار و ۴۵ دلار نشان می‌دهد و آنطرف کمترین قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی ۲۵ هزار و ۹۴۰ دلار محسوب می‌شود. از طرفی حجم معاملات روزانه بیت‌کوین در این مدت به حدود ۳۰ میلیارد دلار رسیده و این عدد تقریبا چهار برابر بیشتر از میزان خریدوفروش‌های بیت‌کوین در چهارشنبه قبلی است.

قیمت اتریوم؛ هزار و ۷۲۰ دلار

قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت قبلی با رشد چهار درصدی به هزار و ۷۲۰ دلار رسیده است. به پول خودمان قیمت اتریوم با ۸۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان برابری می‌کند و نسبت به دیروز تقریبا ۷۰ دلار بیشتر است. دیروز هر واحد اتریوم هزار و ۶۵۰ دلار خریدوفروش می‌شد و در این مدت کف و سقف قیمت اتریوم به‌ترتیب هزار و ۶۴۰ دلار و هزار و ۷۴۵ به‌ثبت رسیده است. عدد هزار و ۷۴۵ دلاری که درنمودار اتریوم به‌چشم می‌خورد، بیشترین قیمت لحظه‌ای آن از ۲۶ مرداد امسال است.

قیمت اتریوم حالا درمقایسه با هفته قبل پنج درصد بالا آمده، اما هولدرهای آن نسبت به هشتم مرداد امسال یعنی یک ماه قبل متحمل ضرر تقریبا هشت درصدی شدند. چون آن موقع اتریوم کمی بیش از هزار و ۸۷۰ دلار ارزش داشته است.

اتریوم چیزی نزدیک ۱۸ درصد از بازار ارز دیجیتال را دراختیار دارد و حجم کل معاملات آن به حدود ۲۱۰ میلیارد دلار رسیده است. در ۲۴ ساعت قبلی هم تریدرهای بازار ارز دیجیتال حدود ۱۱ میلیار دلار به‌خاطر خرید و فروش‌های اتریوم بین خودشان جابجا کردند که این عدد فقط از حجم معاملات روزانه بیت‌کوین و تتر کمتر است.

قیمت انواع ارز دیجیتال

سولانا در شبانه‌روز قبلی بهترین عملکرد را بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار داشته است. قیمت سولانا در این مدت از ۲۰.۴ دلار به ۲۱.۷ دلار ارتقا پیدا کرد و معادل شش درصد رشد داشته. ارز دیجیتالی که با نماد SOL و سهم تقریبا هفت‌دهم درصدی از بازار، نهمین ارز دیجیتال مهم فعلی به‌حساب می‌رود.

دوج‌کوین از این حیث در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. هر واحد دوج‌کوین امروز به‌جای ۰.۰۶۳ دلار، ۰.۰۶۵ دلار خریدوفروش می‌شود و به‌معنی بازدهی چهار درصدی آن است. بایننس و ریپل که به‌ترتیب چهارمین و پنجمین ارز دیجیتال مهم فعلی بازار هستند، درمقایسه با دیروز بازدهی سه درصدی را تجربه می‌کنند.

قیمت بایننس امروز به ۲۲۵ دلار رسیده و ریپل ۰.۵۳ دلار ارزش دارد. دیروز بایننس ۲۱۷ دلار خریدوفروش می‌شد و خرید ریپل ۰.۰۵۱ دلار هزینه داشت. کاردانو یا همان ADA که امروز در محدوده ۰.۲۶ دلار حضور دارد، بازدهی روزانه یک درصدی را تجربه می‌کند. ترون هم با ثبت بازدهی مثبت نیم‌درصد کمترین رشد قیمت را بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار داشت است.

تاثیر رای دادگاه فدرال آمریکا در بازار ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال

قیمت

بازدهی روزانه

بیت‌کوین

۲۷ هزار و ۴۵۰ دلار

پنج درصد

اتریوم

هزار و ۷۲۰ دلار

چهار درصد

بایننس

۲۲۵ دلار

سه درصد

ریپل

۰.۵۳ دلار

سه درصد

کاردانو

۰.۲۶ دلار

یک درصد

دوج‌کوین

۰.۰۶۵ دلار

چهار درصد

سولانا

۲۱.۷ دلار

شش درصد

ترون

۰.۰۷۶ دلار

نیم‌درصد

۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 46515
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha