نام شهید «مجید سوزوکی» بر روی یکی از کوچه های تهران

مسئولان کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شورای اسلامی شهر تهران نام شهید مدافع حرم«مجید قربانخانی» معروف به مجید سوزوکی را برای نامگذاری یکی از بلوار های اصلی شهر در جنوب غرب تهران انتخاب کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد محمد جواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ در گفتگو با همشهری با بیان این مطلب گفت:«یکی از بلوارهای معروف منطقه ۱۸به نام «بهار» که در همسایگی محل سکونت خانواده شهید«مجید قربانخانی» قرار داشت در کمیسیون نامگذاری معابر عمومی شورای اسلامی شهر تهران مطرح و تغییر نام پیدا کرد. از این پس نام حر مدافع حرم در این معبر اصلی مزین شده است تا اهالی با دیدن نام او در محله، منطقه و شهرشان یادش را زنده نگهدارند و به منطقه خود افتخار کنند که یک جوان ۲۵ ساله چطور توانست با لوطی منشی، نامش را در زبان ها جاری و یاد خود را در ذهن ها ماندگار کند.»

«مجید قربانخانی» در ۲۱دی ماه سال ۹۴ به همراه همرزمانش ازجمله شهید «مصطفی چگینی»، شهید «مرتضی کریمی» و شهید «محمد آژند» در منطقه خان‌طومان حلب سوریه به شهادت رسید و مفقودالاثر شد. پیکر او پس از گذشت حدود ٣ سال از شهادتش به وطن بازگشت. هویت شهید مجیدقربانخانی در سال ۹۸ توسط گروه‌های تفحص شهدا کشف و با آزمایش «دی ان ای» شناسایی شد.

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
کد خبر: 46045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha