هشدار / این خودروها روزی ۵۲ هزار تومان جریمه می‌شوند

بنا بر اعلام ستاد معاینه فنی شهر تهران، حدود ۱۸ درصد از خودروها بدون معاینه فنی در شهر تهران درحال تردد هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بنا بر اعلام ستاد معاینه فنی شهر تهران، در حدود ۷۷ درصد از خودروهای پلاک تهران دارای معاینه فنی هستند و ۲۳ درصد آن معاینه فنی ندارند.

آمارها حاکیست از این ۲۳ درصد که معاینه فنی ندارند با فرض اینکه ۵ درصد از خودروهای پلاک تهران در شهرستان تردد کنند یا به علت فرسودگی قابلیت حرکت نداشته باشند، می‌توان پیش‌بینی کرد که حدود ۱۸ درصد از خودروهای بدون معاینه فنی در شهر تهران در حال تردد هستند که آمار رصد دوربین‌های شهر گواه این مسئله است.

گفتنی است معاینه فنی این خودروها در هنگام تردد به صورت مکانیزه با دوربین‌های شهر کنترل و برای خودروهای بدون معاینه فنی مشمول، روزانه مبلغ ۵۲ هزار تومان جریمه صادر می‌شود.

بنا بر اعلام ستاد معاینه فنی شهر تهران، از ابتدای امسال تا ۱۳ مرداد مالکان حدود ۶۷۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعه‌ها تغییر چندانی نداشته است.

از آمار اعلامی، ۵۲۱ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعه اول بوده و وضع ظاهری، آلایندگی، تست ترمز، همراستایی و کمک فنر بیشترین

نقص فنی خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت برای دریافت معاینه فنی رفع ایراد شده است.

در مجموع ۲۹ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به دریافت معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده‌اند.

آمارهای ستاد معاینه فنی شهر تهران حاکیست از ابتدی امسال تا پایان ۱۳ مرداد، حدود ۴۹۷ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، حدود ۸۷ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع در حدود ۱۷ درصد از خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

همچنین سال ۱۴۰۱، در حدود ۳.۵ میلیون دستگاه خودری پلاک تهرانی مشمول معاینه فنی بوده‌اند که از این تعداد ۳۷ درصد آن به مراکز معاینه فنی شهر تهران و بنا بر اعلام رسمی پلیس راهور تهران بزرگ ۴۰ در صد آن به مراکز خارج از شهر تهران مراجعه کرده‌اند.

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 45766
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha