کیف و کمر چرمی هدیه مادر ورزشکار بوده نه خودش / انتقال آب به دریاچه با تانکر

رییس فدراسیون قایقرانی گفت: کیومرث هاشمی کمتر از ۱۲ ساعت پیگیر حل مشکل آب دریاچه آزادی بود و اقداماتی برای رفع کم آبی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به پیگیری مشکل کاهش سطح آب دریاچه آزادی بیان کرد: پس از جلسه‌ای که با کیومرث هاشمی داشتم، او بلافاصله جلسه‌ای را با آقای محرابیان وزیر نیرو و آقای زاکانی شهردار تهران داشت که تا الان چنین سرعتی را در رسیدگی به ورزش نداشتیم. طبق دستور وزیر نیرو قرار شد که هفت حلقه چاه لایروبی شده و آب آن به دریاچه آزادی منتقل شود. از دیروز هم تانکرهایی را آورده‌اند تا وقتی که لایروبی انجام می‌شود، آب دریاچه را ثابت نگه دارند و آن مقدار آبی که از سطح دریاچه تبخیر می‌شود، با استفاده از این تانکرها و تزریق به دریاچه جایگزین شود. این اقدام هم در نوع خود جالب بوده است.

او افزود: اگر آب دریاچه خشک می‌شد از لحاظ زیست محیطی هم مشکلاتی را وارد می‌کرد. باید از آقای سجادی وزیر پیشین ورزش و جوان هم تشکر کنم که پیگیر این مسئله بود اما سرعت‌العمل برای درمان آن را آقای کیومرث هاشمی انجام داد و کمتر از ۱۲ ساعت پیگیر شد.

*هدیه برای مادر کیمیا زارعی بود نه خودش

رییس فدراسیون قایقرانی در واکنش به هدیه نامتعارف به کیمیا زارعی ملی‌پوش قایقرانی که شامل کمربند و کیف چرم بود، تاکیدکرد: من با رییس هیات قایقرانی همدان نیز صحبت کردم و عنوان کرد که این هدیه متعلق به خانم زارعی نبوده است و یک ماه پیش از او تقدیر شده است و برای بازی‌های آسیایی نیز برنامه‌ و مراسم هایی برای این ورزشکار دارد. مراسمی برای خانواده شهدا و قهرمانان بود و مادر کیمیا زارعی حضور داشت و هدیه متعلق به مادر او بود. از آنجا که خود کیمیا زارعی هم شرکت کرده بود، هدیه‌ای که در دسترس بود به او داده شد.

*گلایه ورزشکاران به حق است

او ادامه داد: البته برای هدیه نمی‌توان قیمتی تعیین کرد با این حال ورزشکاران ما خودشان را با فوتبال مقایسه می‌کنند که هدایای میلیاردی می‌گیرند و حق را هم به این ورزشکاران می‌دهم. این گلایه تنها شامل قایقرانان نیست و حتی کشتی‌گیران هم از این نحوه اهدای پاداش بین فوتبالیست ها و رشته های دیگر گلایه داشتند. این گلایه به حق است و من مطمئن هستم که اگر رسیدگی نشود و فکری برای این تفاوت‌ها نشود، آسیب جدی به ورزش ایران وارد می‌شود که جبران‌ناپذیر خواهد بود.

*درخواست از کیومرث هاشمی برای رفع تبعیض در ورزش

سهرابیان با درخواست از سرپرست وزارت ورزش برای حل مشکل تبعیض در اهدای پاداش به ورزشکاران تاکید کرد: از آقای کیومرث هاشمی خواهش می‌کنم این مورد حاد را برطرف کند تا تفاوت‌ها حل شوند. ورزشکاران مشکل مالی دارند و نیاز دارند، هدیه‌ای که به آنها داده می‌شود مالی باشد تا گره‌ای از کار آنها باز کند.

رییس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این پرسش که ویزای ملی‌پوشان آب های آرام برای حضور در قهرمانی جهان آلمان صادر شده است یا خیر؟ گفت: بله صادر شده است و تا دو، سه روز آینده ترکیب نهایی نفرات مشخص می‌شود.‌

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 45671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha