چرا ما به تعطیلات نیاز داریم؟

دلایل هاروارد بیزنس ری‌ویو در باب اهمیت استفاده از تعطیلات را بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آیا قصد دارید تابستان امسال به تعطیلات بروید؟ و اگر مدیر هستید، آیا کارمندان خود را تشویق کرده‌اید که مرخصی بگیرند؟ خواه استراحت خود را در کنار استخر سپری کنید، به یک سفر ماجراجویانه بروید یا حتی در یک اقامتگاه به‌سر ببرید، تحقیقات علمی ثابت کرده است که تعطیلات می‌تواند بسیار مفید باشد. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو نوشته برای اینکه به خودتان و تیم‌تان بفهمانید که زمان استراحت فرا رسیده است، روی سه حوزه تمرکز کنید:

ذهن: رفتن به تعطیلات می‌تواند فرصتی بسیار مورد نیاز برای استراحت، آرامش، و مهمتر از همه، خواب بهتر را فراهم کند. اگر کسری خوابتان را جبران کنید، به میزان قابل توجهی خلق و خو، تمرکز، شفافیت ذهنی و خلاقیت شما را چه در تعطیلات و چه در زمان بازگشت به کار بهبود می‌بخشد.

بدن: فشارهای کاری روزانه در طول زمان می‌تواند در بدن منجر به افزایش سطح هورمون‌های استرس شود، بحرانی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب کند. استراحت در تعطیلات می‌تواند سطح این هورمون‌ها را کاهش دهد و به سیستم ایمنی شما اجازه بهبودی بدهد و شما را کمتر در معرض بیماری قرار دهد. و بسته به اینکه وقت خود را در تعطیلات چگونه بگذرانید (مانند حضور در طبیعت، پیاده روی یا ورزش)، می‌تواند مزایای فیزیکی بیشتری داشته باشد.

روح: دور شدن از روزمرگی می‌تواند فرصتی باشد تا صداهای دنیای بیرون را تنظیم کنید و صدای درون خود را هماهنگ کنید. پاسخ به پرسش‌های بزرگ زندگی ( مانند "من واقعاً چه می‌خواهم؟" یا "من برای چه چیزی بیشتر ارزش قائلم؟") به احتمال زیاد زمانی به ذهن شما می‌رسد که فضایی برای تفکر داشته باشید.

منبع: HBR

مترجم: شادی آذری حمیدیان

۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 45463
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha