تاج: تمام تیم‌های لیگ برتری زیان‌ده هستند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما تمامی اسناد مالی ۱۶ باشگاه لیگ برتری را مورد بررسی قراردادیم و تمامی آنها زیان‌ده هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روز دوشنبه در نشست مسئولان کمیته‌های روابط عمومی و فرهنگی سازمان لیگ، حراست فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اظهار داشت: لیگ بیست و سوم با تغییرات زیادی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: مدت‌ها بود که باید نظمی برای برگزاری این رقابت‌ها ایجاد می‌شد که هر بار به تعویق می‌افتاد. ما باید برای فیرپلی مالی نظمی را به وجود می‌آوردیم تا این رقابت‌ها در لیگ برتر پویا و پربازده باشد. به هر حال تیمی که با ۲۸ میلیارد هزینه در مسابقات شرکت می‌کند، در قیاس با تیمی که ۴۰۰ میلیارد هزینه می‌کند با هم برابر نیستند و ما نمی‌توانیم شاهد یک رقابت پویا و سودده باشیم.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: چرا یک لیگی مثل انگلیس جذاب است؟ برای این است که هزینه‌هایی که تیم‌ها در این رقابت‌ها می‌کنند همیشه به هم نزدیک بوده است. باید بپذیریم که ۳ تا ۴ تیم وجود دارد که رتبه‌های بالایی جدول به آنها اختصاص دارد و این موضوع به هیچ وجه برای فوتبال ما خوب نیست.

تاج افزود: ما بازیکنان خارجی داشته‌ایم که عملکرد آنها مورد نقد هواداران بوده و این بازیکن در یک بازی بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بازی کرده و مبلغ قابل توجهی را دریافت کرده است. مشخص است وقتی شما یک بازیکن خارجی را جذب می‌کنید، او باید از بازیکنان داخلی ما بهتر باشد. قانون جدید که می‌گوید بازیکن خارجی باید ۶۰ درصد بازی‌ها را در زمین باشد به این دلیل است که بازیکن بازی کند و در غیر این صورت باشگاه‌ها نمی‌توانند از بازیکن خارجی در سال بعد استفاده کنند. بازیکنی هست که مبلغ قراردادش ۲ میلیارد تومان بوده اما بخاطر آپشن‌های موجود در قرارداد ۱۵ میلیارد تومان می‌گیرد. در شرایطی که در قانون جدید باید آپشن‌ها معادل ۲۰ درصد قراردادها باشد و هر آپشنی می‌خواهیم به بازیکن بدهیم، نباید از این درصد بالاتر برود.

وی اظهار داشت: فکر می‌کنیم لیگ بیست و سوم جذاب‌تر از دوره‌های قبلی باشد. بعضی از دوستان هم می‌گویند عربستان رونالدو و بنزما را خریده که باید به آنها بگویم همه فوتبال آسیا، عربستان نیست. هر کشوری یک سیاست‌گذاری دارد و من هم می‌دانم سیاست سعودی‌ها چیست و با توجه به آن برنامه‌ریزی می‌کند. قبول دارم حضور این ستاره‌ها لیگ قهرمانان آسیا را جذاب و مهیج می‌کند ولی این اتفاق در کل کشورهای آسیایی رخ نداده است و بنا نیست در فوتبال ما نیز رخ دهد. راه درست در فوتبال این است که شما وقتی درآمد بالایی دارید، می‌روید سراغ بازیکنان گران‌قیمت و این راهیست که تمام دنیا آن را رفته‌اند و جواب گرفتند.

تاج خاطرنشان کرد: ما تمامی اسناد مالی ۱۶ باشگاه لیگ برتری را مورد بررسی قراردادیم و تمامی آنها زیان‌ده هستند. اگر این مسیر بخواهد ادامه داشته باشد، قطعا فوتبال ما به بیراهه خواهد رفت و فقط بدهی ایجاد می‌شود و هیچ‌کس هم پاسخگو نخواهد بود. اتفاقا باید اعلام کنم گرفتاری و مشکلات تیم‌های پرطرفدار ما بیشتر از همه است و این وسط خود آنها متضرر شده‌اند.

وی در مورد حضور بانوان در لیگ بیست و سوم بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بانوان علاقه‌مند به فوتبال در این فصل می‌توانند در برخی از ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند و از نزدیک مسابقات را تماشا کنند. شان و منزلت بانوان ما بالاست و نمی‌شود در ورزشگاهی حضور پیدا کنند که به آنها بی‌احترامی شود و فضای مناسبی برای آنها در نظر گرفته نشده باشد. به عنوان مثال می‌توانم بگویم ورزشگاه نقش جهان، شهید قاسم سلیمانی سیرجان و فولادآرنا برای میزبانی از بانوان آماده است و مشکلی در این خصوص ندارند.

رئیس فدراسیون فوتبال اذعان داشت: امسال هر باشگاهی مکلف است بلیط فروشی را با کدملی افراد به فروش برساند و به تعداد صندلی‌های که بلیط فروشی است، کسانی را به خدمت بگیرد تا هواداران را در جایگاه مشخص شده خود قرار بدهند. این موضوع نیز چیزی نیست که ما ابداع کرده باشیم و این موضوع در تمام دنیا انجام می‌شود. ورزشگاه‌هایی در لیگ برتر می‌توانند میزبان باشند که به این سیستم مجهز باشند و تیم‌های باشگاهی اگر نمی‌توانند این شرایط را مهیا کنند، حق میزبانی از آنها سلب می‌شود.

تاج در مورد حضور کمک داور ویدئویی در رقابت‌های لیگ برتر گفت: امروز صبح جلسه‌ای در خصوص بحث کمک داور ویدئویی داشتیم. علی‌رغم موانع بسیار مهمی که وجود دارد و حل بسیاری از آنها از جمله تحریم کشورمان در دست ما نیست، اما ما به صورت جدی در فدراسیون به دنبال تجهیز ورزشگاه‌های کشورمان در این خصوص هستیم. هم دولت و هم فدراسیون جهانی فوتبال در این خصوص در حال همکاری با ما هستند و فکر می‌کنم با حضور وی ای آر بسیاری از مشکلات داوری و اعتراضات حل خواهد شد.

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
کد خبر: 44970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha