نورچشمی حسن روحانی معاون وزیر صمت شد

از وزیر جدید صمت توقع می‌رود با نگاهی شایسته‌سالارانه، از انتصاب افراد معلوم‌الحالی که تنها شایستگی‌شان آشنایی با فلان سیاستمدار است، دوری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رجانیوز: هفته گذشته وزیر «صنعت، معدن و تجارت»، با صدور حکمی فرشاد مقیمی را به عنوان سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منصوب کرد.

این انتصاب با واکنش‌های منفی در افکار عمومی و رسانه‌ها روبه‌رو شده است. فرشاد مقیمی که یکی از نیروهای نزدیک به محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، است در دولت قبل بر کرسی مدیر عاملی ایران‌خودرو تکیه زد و تبدیل به جوان‌ترین مدیرعامل این گروه خودروسازی شد!

دوران مدیریت وی بر کارخانه ایران‌خودرو یکی از تاریک‌ترین دوران این شرکت را رقم زد. شرایط به نحوی پیش رفت که یک سال پس از این انتصاب، وزیر صمت دولت روحانی نیز در پی تغییر این فرد برآمد که لابی‌های رئیس دفتر رئیس جمهور، شرایط را به نفع مقیمی تغییر داد!

پس از انتخاب فاطمی امین به عنوان وزیر صمت وی به سرعت سعی در برکناری مقیمی از مدیر عاملی این شرکت مهم خودروسازی را داشت اما جریان‌های قدرت با لابی‌های گسترده، سعی بر حفظ مقیمی در این جایگاه را داشتند. نهایتا در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ فرشاد مقیمی با ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو ناقص و دپو شده و زیان انباشته چند هزار میلیاردی این شرکت خودروسازی را ترک کرد.

اکنون اما بازگشت دوباره او بر کرسی مهم دیگری در وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث ایجاد موجی از ناامیدی و بدبینی میان جریان انقلابی شده است چرا که دوباره مسببین وضع موجود را بر کرسی قدرت می‌بینند!

از وزیر جدید صمت توقع می‌رود با نگاهی شایسته‌سالارانه، از انتصاب افراد معلوم‌الحالی که تنها شایستگی‌شان آشنایی با فلان سیاستمدار است، دوری کند.

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 44945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      5 0
      کسی که خودش شایسته نیست چطور شایستگان را انتخاب کند در همه مناصب فعلی موج میزند
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      0 0
      لعنت بر مافیا که اصلاح طلب و اصول گرا نداره
    • Baran DE ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      0 0
      خیلی هم انتخاب درستی است رانت خواران وگران کنندگان قیمت‌ها رعشه گرفتن تا ایشان مدیر عامل ایران خودرو بود قیمت‌ها بسیار عالی بود با روی کار آمدن مثلا انقلابییون خودرو جهش قیمت میلیاردی و میلیونی پیدا کرد بکام کاسه لیس وبضرر امت اسلامی. من نمی‌دانم آقای نوسنده اینهمه رانت خواری برا شون بس نیست اول واخر اگر کل دنیا را هم داشته باشین باید بذارید وبری کمی بفکر آن دنیا بودن هم بد نیست